2009-04-20, 15:37
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2009
|
Svårt att gå ner i vikt, pga svår hunger
Tjenare
Jag har försökt gått ner i vikt många gånger men jag förlorar motivationen direkt. Jag äter mig mätt för tillfället även ifall jag käkat lunch för någon timme sen kan jag vara hungrig, när jag väll kommer hem är jag vrål hungrig äter middag liknande klockan 2,3 sen äter jag middag som vanligt på kvällen
Men hur ska jag göra med hungern? jag blir mätt precis för stunden men kan vara hungrig direkt efter. Eftersom jag är hungrig jämt är det så enkelt att bara skita i det och äta det godaste, lättaste som finns till hands
dvs onyttig skräpmat.
|
|
|
2009-04-20, 15:46
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2009
|
Vet inte vad du kan göra med hungern men jag tycker du borde inte tänka på de menar när du blir så hungrig så gå och gör nått bli upptagen med något för de e kanske inte så att du är hungrig utan bara sugen på något vid den stunden.
Så är de för mig iaf.
|
|
|
2009-04-20, 15:55
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2009
|
Vad äter du för något?
|
|
|
2009-04-20, 15:55
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2001
|
Broccoli, morötter, vitkål, blomkål och vatten är trevliga saker att stoppa i sig för att dämpa hunger och tillför inte speciellt mycket kalorier
|
Min journal
Umeå Power
|
|
|
2009-04-20, 15:58
|
|
Two Three
Reg.datum: Dec 2008
|
I början av min viktnedgång tyckte jag också att det var jobbigt att tygla hungerkänslor, men faktum är att allt det hänger på är vilja. Man får vara jävligt hungrig och man får må lite dåligt av det om man vill komma någon vart. Nu - efter sju veckor - är det dessutom inte alls lika jobbigt. Man vänjer sig.
Drick vatten, eller Fun Light fryst som "isglass" om du känner att du måste ha något mellan måltiderna.
|
|
|
2009-04-20, 16:06
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2005
|
Grönt té (funkar säkert bra med vanligt te också) har hjälpt mig kontrollera hungern lite lättare, drick det när du är hungrig och inte har någon måltid att äta på ett tag. Måltider med mycket gröna grönsaker (200g+) är också bra. Ät en sån måltid när du är hungrig, även om det är tråkigt (det går faktiskt att göra gott om man kan laga mat) och du är sugen på annat. Efter att du är klar kommer du att vara tillfredsställd och inte längre känna i närheten samma sug efter snickers, glass och kebabpizza.
|
C4L
|
|
|
2009-04-20, 16:11
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
Vet inte riktigt hur du lagt upp kosten just nu, men att sprida ut måltiderna mer över dagen kan väl vara en bra idé ifall du ofta blir hungrig.
|
|
|
2009-04-20, 16:21
|
|
Musklig
|
Hur mycket mindre än vanligt äter du? Om du plötsligt minskar ditt dagliga intag med hälften så kommer det nog kännas jobbigt till en början.
Minska lite för varje dag så vänjer du dig snart. Sedan är det självklart mycket vilja som krävs om man ska lyckas hela vägen.
Jag är alltid hungrig oavsett om jag deffar eller inte. Om det nu är någon tröst för dig...
|
|
|
2009-04-20, 16:43
|
|
stridis- avatartextmästare
Reg.datum: Jan 2003
|
När det gäller aptitreglering så ett poppis sätt är att äta volymiös mat som spänner ut magsäcken. Skaffa dig bra insulinkänslighet så minskar suget också. Annars så kan man äta så ensidig mat att man tröttnar. Ät några lätta nyttiga mellanmål också.
Skaffa dig regelbundna matvanor så att du ställer in skallen på att du skall äta en viss tid, inte övrig tid. Sedan så kan det ju vara bra att identifiera vad som gör att du åker dit och käkar onyttigheter. Skaffa dig vanor som inte innefattar att ta en runda förbi Mcdonkan så att du måste värja dig varenda jävla gång. Det är att lägga upp sig för en förlorande strategi.
|
|
2009-04-20, 16:50
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Vad äter du?
|
|
2009-04-20, 16:54
|
|
stridis- avatartextmästare
Reg.datum: Jan 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
Vad äter du?
|
En fråga som behöver besvaras för att vi skall kunna göra något mer konkret; ja för att få till stånd något annat än att komma med allmänna tips och tricks alternativt en utläggning om aptitreglering.
|
|
2009-04-20, 17:11
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2008
|
Vad du äter har nog störst påverkan, på din fråga.
|
|
|
2009-04-20, 17:26
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av stridis
När det gäller aptitreglering så ett poppis sätt är att äta volymiös mat som spänner ut magsäcken. .
|
vad finns det för mat med lite energi och mycket volym? haha
|
|
|
2009-04-20, 17:34
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kappy
vad finns det för mat med lite energi och mycket volym? haha
|
All form av sallad tex.
|
|
|
2009-04-20, 17:42
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2009
|
Ät sex gånger om dagen, och varje mål ska vara protein o fiberrikt, dvs gärna fisk och grönt
Jag strävar efter det nu, och äter mycket mindre kalorier än vanligt och är mätt hela tiden  klarar knappast 6 ggr om dagen!
bajsar även en hel del mer än vanligt! (mums)
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:36.
|

|