Citat:
Ursprungligen postat av Pudzianovski
Ingen som jag vet..men nästa gång någon gör det kanske det blir värre respons än det blev för W:s skokastare. Vem vet 
|
Tänkte samma sak som Nitrometan, vem har kastat skor på Obama?
Hur som, verkar vara typiskt amerikanskt (IMHO).
Citat:
Ursprungligen postat av http://aftonbladet.se/nyheter/article4218153.ab
- 25 000 poliser, militärer, Secret Service-agenter och civilklädda spanare från 58 federala, statliga och lokala myndigheter övervakar massorna.
- Tusentals krypskyttartränade att träffa mål från drygt två kilometer är placerade på Capitoliums tak och omgivande höjder.
- 155 hemliga FBI-team rör sig i folkhavet.
...
- Luftvärnsstyrkor är redo för angrepp ovanifrån.
- All sjötrafik i centrala Washington DC är stoppad och kustbevakningen patrullerar vattnen.
- Drygt 150 kvarter hålls stängda för privattrafik. Nationalgardet kontrollerar bussarna till och från festligheterna.
...
- Alla gäster runt Capitolium kommer att visiteras och förbjuds bära stora väskor, ryggsäckar, paraplyer, laserpekare och kamerastativ.
|
Dessutom, en följebil med en
gatling gun. Vad ska dom göra med den? Rikta den mot KKK som står i full paraduniform på Capitoliums trappor så att dom inte försöker med något dumt? Skjuta en eventuell skokastare i ett folkhav?
PS. Inte för att jag hade sagt nej ifall någon hade erbjudit mig den följebilen när jag cyklar till plugget/jobbet.