Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlande/aktiva

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-06-25, 06:40   #1
Hagetzu
Registered User

Reg.datum: Jun 2012
Örni 2012

Så här långt i år har det blivit Alströmer och en variant av kval till SM på det så nu är Det oktober som är huvudmålet. Efter SM blir det Zilina Slovakien och Mozolani Fitness Classic. Kommer bli grymt kul så håller mig skärpt igenom att föra Journal.

Än så länge har det blivit rygg, baksida ben, bröst efter tävlingen men kör oftast 2 pass om dagen varannan vecka och 1-2 pass om dagen dom veckor jag har mina barn. Fungerar bra då jag enbart har mig själv att tänka på när kidsen inte är här och kan sova, äta och leva byggning fullt ut.

Senaste bröstpasset blev som följer.

Körde lugnt då det är första passet med bänk på 2 månader. Börjar alltid med sendbänk och blev ett par arbetset på 140kg. Forstatte sedan med lutande hantelpress och 55kg hantlarna. Blev även där 3 arbetset med 12reppare. Flyes efter det och hög intensitet och kontraktion med 5 set på maxmag. Flyes i cable fick avsluta passet med 5 set på 30kgs och jobba hårt med kontakt och kontraktion. Bra tryck efter passet.

Ser fram mot dagens armpass. Finns energin blir det mage, vader och axlar ikväll vilket inte ska vara något problem. Bara hem och äta samt sova ett par timmar innan och tillbaka till gymmet vid åttatiden. Kardio 20min efter varje pass med.
Hagetzu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-25, 10:36   #2
Albin Eriksson
Liten & Snäll...

Albin Erikssons avatar

Reg.datum: Jun 2010
Ah, kul! Vi kommer nog gå i samma klass på SM då.
Albin Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-25, 10:45   #3
Hagetzu
Registered User

Nja det tror jag inte.. Ska försöka ta mig ner till -80 och antar att du är en -90 kille Men kul ska vi ha iallafall. Var väldigt god stämning på alströmmer sist och hoppas att det inte var en engångsföretelse.
Gammal 2012-06-25, 10:48   #4
Albin Eriksson
Liten & Snäll...

Albin Erikssons avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Hagetzu Visa inlägg
Nja det tror jag inte.. Ska försöka ta mig ner till -80 och antar att du är en -90 kille Men kul ska vi ha iallafall. Var väldigt god stämning på alströmmer sist och hoppas att det inte var en engångsföretelse.
Man får se till att göra det till vad det blir, det är ju ingen fullkontaktssport man pysslar med så nutella till alla!
Gammal 2012-06-25, 10:54   #5
Hagetzu
Registered User

Sant... På tävlingsdagen finns det inte mycket att hänga upp sig på mer äb sina egna misstag och inte andras framsteg. Sätta pose för pose och hoppas att ens ansträngningar ledet någon vart och gratulera dom som jobbat hårdare och smartare med högre placeringar. Bara bocka och buga men i slutöndan är allt upp till en själv :-)

Brukar läsa din blogg och ger motivation och bra läsning så hoppas det går väl för dig.
Gammal 2012-06-25, 11:01   #6
Albin Eriksson
Liten & Snäll...

Albin Erikssons avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Hagetzu Visa inlägg
Sant... På tävlingsdagen finns det inte mycket att hänga upp sig på mer äb sina egna misstag och inte andras framsteg. Sätta pose för pose och hoppas att ens ansträngningar ledet någon vart och gratulera dom som jobbat hårdare och smartare med högre placeringar. Bara bocka och buga men i slutöndan är allt upp till en själv :-)

Brukar läsa din blogg och ger motivation och bra läsning så hoppas det går väl för dig.
Precis, det är ju såpass individbaserat till den graden att man bara är en tråkmåns om man inte kan peppa och ha kul istället för det motsatta.
Kul att du läser bloggen förresten, då har du kanske koll på att jag var nere på Alströmer.
Abbe var i sjukt bra form, men hade nog dig placerad etta i alla fall. Inga iögonfallande svagheter och rejält med massa som verkligen stod ut från övriga linen. Bra jobbat!
Gammal 2012-06-25, 11:12   #7
Hagetzu
Registered User

Japp, skumade igenom alla bloggar jag följer så såg att du var där. Många sa som du men inte besviken. Han var hård och hade varit under lång tid så han fick allt på plats. Skiljde 14-16 kg på oss men hårdhet före massa. Samtidigt var/är inte alströmmer huvudmålet så hade kunnat tajta till det mer men gled väl lite på att jag har fler tävlingar.

Men tack för peppen, suger åt mig och ger energi.
Gammal 2012-06-25, 14:12   #8
chrille87
fyller snart 88

chrille87s avatar

Reg.datum: Feb 2007
Ska bli väldigt spännande att följa! Sjukt snygg fysik
chrille87 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-25, 14:26   #9
krubkungen
Registered User

Reg.datum: Oct 2010
Ska följas

Riktigt bra fysik.
krubkungen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-25, 15:06   #10
Hagetzu
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av chrille87 Visa inlägg
Ska bli väldigt spännande att följa! Sjukt snygg fysik
Citat:
Ursprungligen postat av krubkungen Visa inlägg
Ska följas

Riktigt bra fysik.
Tack, hoppas jag kan bidra med lite rolig läsning då. Lägger upp bilder på mig och segraren. Han tog även hem overallen så han var mannen för dagen i alingsås.

Jag längsst till vänster och Abbe som vann allt i mitten.

Gammal 2012-06-25, 16:38   #11
ryss
Banned User

rysss avatar

Reg.datum: Jan 2009
Riktigt grym fysik! Kul att se lite nytt folk på forumet Hur tränar du dina axlar egentligen? Ruggigt bra! Har själv problem att få bra med kött på axlarna nämligen
ryss är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-25, 18:13   #12
Hagetzu
Registered User

Brukar börja med n basövning som hantelpress, militärpress eller pushpress. Kör tungt efter uppvärmning med 4-8 reps i fem set med fallande sista settet. Efter det kör jag baksidan två lvningar med 10-15 reps och 3-4 set per övning sedan utsida 5 set med 10-15 reps. Håller hela tiden tempo igenom settet och strävar efter att inte minska på farten i repsen utan hålla den konstant. Inte varje pass men vart annat eller vart tredje kör jag superset som avslutning där jag tar ett par hantlar som jag kan göra 12 reps hantelyft framåt med och börjar med det för att sedan köra baksida direkt med samma hantlar sedan utsida. Bra pump och man är död i två dagar efteråt. Men alla är olika, det fungerar ok för mig och jag kör alltid väldigt intensivt utom i tunga basövningar då vilan kan bli 90-120 sek mellan setten.
Gammal 2012-06-25, 19:33   #13
Hagetzu
Registered User

Armpass idag.. Började med triceps. Pushdown smalbänk och frenchpress.
Biceps i maskin, enhands cable och koncentrationscurl.
Hem och äta.

Gammal 2012-06-25, 20:03   #14
Gober
Surgubbe

Gobers avatar

Reg.datum: Feb 2010
Får väl följa dig här nu när Body är knas, kul med fler bilder :-)
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-06-25, 20:11   #15
Hagetzu
Registered User

Jag tröttnade lite på det forumet. Får se om dom får ordning på det längre fram men just nu blev man meat irriterad nör inget fungerade. Kul att du läser. Blir mer bilder och filmer från passen fram igenom.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:15.