2008-12-17, 00:09
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2006
|
Dmae?
Någon som har prövat att ta "rent" DMAE? (Alltså inte tillsammans med andra substanser i någon annan produkt).
Märktes några effekter att tala om?, vad tror ni om DMAE i ren form i övrigt?
Har läst ganska mycket positivt om det gällande påstådda positiva effekter, samt även läst utdrag ur någon studie eller två som tycks befästa dess positiva egenskaper.
Det påstås enkelt uttryckt förbättra "den mentala kapaciteten", minnet, koncentrationsförmågan, öka välmåendet och piggheten etc etc. Dessutom ska det tydligen vara bra för hyn enligt uppgift.
Funderar på att ta det själv i hopp om att kunna öka "vakenheten" och fokuseringen en smula, utan att få biverkningarna från koffein som jag tar i dag. (Även om jag inser att "kicken" knappast lär bli lika stor).
Senast redigerad av kalajset den 2008-12-17 klockan 00:12.
|
|
|
2008-12-17, 08:16
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
|
|
2008-12-17, 12:43
|
|
Registered User
|
Får inte första länken att fungera, andra däremot verkar ju inte så trevlig direkt. DMAE ingår ju dock i en rad olika produkter så frågan är vart gränsvärderna går, (såklart omöjligt att svara exakt på), före dessa negativa effekter sätter in, om nu länk nummer två kan appliceras på människor "på riktigt".
Vad finns det egentligen för alternativ till koffein? - Beta-Alanin ska ju ge mer ork och uthållighet, vilket är trevligt, men har ju inte huvudeffekterna av vad jag är ute efter, nämligen "vakenheten och fokusen" såvitt jag vet iaf. Kreatin ger ju även det bättre uthållighet till viss del, men inte heller det har några fördelar gällande det jag är ute efter i första hand. Taurin känns dåligt uppbackat gällande forskning under lång tid såvitt jag vet, (och biverkningarna lär väl vara ungefär samma som koffein?). Guarana?
Borde kanske starta en ny tråd i ämnet.
|
|
|
2008-12-17, 18:16
|
|
Symmetrisk moderator
Reg.datum: Aug 2001
|
Först måste du se över din livssituation. Jag får intrycket att du just nu försöker gå ned i vikt så antagligen äter du för lite i kalorier.
Hur är det med sömnen ? Jag gissar att sömnen kommer att bli bättre med lite mer kalorier ( ifall du äter mindre än vad du förbrukar ).
En utsövd hjärna är en skarp hjärna.
Mental träning med fokus på avslappning är ett tips. Bara den första delen när man lär sig att slappna av hjälper långt.
|
|
|
2008-12-17, 21:56
|
|
Registered User
|
Sverker: Jag är fortfarande på "bulk", men kommer gå ner ordentligt med start vid årsskiftet, och det var också vid denna tidpunkt ett "möjligt DMAE-bruk" tänktes sättas igång. Så just den biten är delvis sann.
Däremot har jag inga problem med energin, och detta blir nog inget större problem under deff heller, då jag kommer ta det långsamt. Däremot vet jag med mig att när det gäller lite längre gympass och liknande får jag då och då svårt att få "go", (OK, löjligt uttryck), i träningen, och om man då kan ta genvägen att på lagligt sätt öka fokuseringen/koncentrera energin så ser jag inget större fel i just det. Har provat koffein en del, och det ger mycket riktigt en s.k spark i arslet-effekt, men gillar inte känslan av "syntetisk stirrighet" som infinner sig. På gymmet är det väl en sak, där får man ju utlopp för energin, men att sedan komma hem, och vara helt uppe i varv fast kroppen är slutkörd är inget jag direkt gillar.
Men mental träning kan kanske trots allt vara användbart. Tanken har faktiskt inte ens slagit mig tidigare, utan det har mest kännts som något elitidrottare pysslar med, vilket ju egentligen är lite märkligt, då det torde vara en självklar fördel även för oss andra.
|
|
|
2008-12-18, 14:53
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2001
|
Rosenrot, schisandra, Tyrosin, ALC
Även några av de så kallade nootrop/neural optimizer eller mood enhancer produkterna som finns kan vara av intresse. Ex. cerebro från syntrax
|
Min journal
Umeå Power
|
|
|
2008-12-18, 17:30
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av jebu
Rosenrot, schisandra, Tyrosin, ALC
Även några av de så kallade nootrop/neural optimizer eller mood enhancer produkterna som finns kan vara av intresse. Ex. cerebro från syntrax
|
Jag ska kolla upp lite om dessa proukter, tack för tipsen.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:51.
|

|