Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-12-03, 23:57   #1
slowjamz
Registered User

Reg.datum: Aug 2008
bulk eller deff ? beach -09 se bild och avgör

här e jag då. jag är lite förvirrad igentligen då ja vill få lite feedback hehe. vad tycker ni att jag ska göra.

bygga muskler sen deffa ? eller deffa ? den första bilden med mitt smileface var för en månad sen och den andra var för 1 dag sen. jag har gymmat tränat (speciellt mage och bröst och armar) ca 3 ggr i veckan. men som ni ser inga resultat. eftersom ja inte äter något så mycket som man borde göra kanske ? satsar på att gå ner i vikt men nu tänker ja att de e nog finare med muskler faktiskt.

lite info :

ålder : 19
längd : 170
vikt : 69 - 70 Kg

träningar :

mån -fre joggning/promenad - vakna på morgonen springer en mil
på kvällen promenerar en mil.

mån ons fre - gym ändå korta pass inte ett helt pass så att säga
vakna på morgonen springer en mil

inga tillskott.

jag har varit lite småmullig ett tag så ja skulle vilja bara känna mig själv att va smal en sommar faktikt men ändå vill ja också ha muskler. mycket framsida dvs bröst mage armar. så som de ser ut nu så är ja absolut inte glad med kroppen inte så som jag vill ha den iaf.

den kanske är okey men inget mer faktiskt för att om ja inte har muskler någonstans som ni ser så ser de ingen vidare ut asså. men finns de inget man kan göra för att lösa detta. jag vill helst att någon kunnig ska besvara på detta helst.

jag vill helst inte gå upp så mycket så ja vill veta vad man ska göra åt saken :P

Rädda beach 09
Bifogade bilder
Filtyp: jpg HPIM2409.jpg (35.7 KB, 1174 visningar)
Filtyp: jpg HPIM24a56.jpg (41.8 KB, 1134 visningar)
slowjamz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-04, 00:00   #2
pherlo
Registered User

pherlos avatar

Reg.datum: Nov 2006
Bulk utan tvekan! Du är ju redan smal men har inga stora muskler precis.
pherlo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-04, 00:04   #3
Fatcan
Registered User

Fatcans avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Ursprungligen postat av pherlo Visa inlägg
Bulk utan tvekan! Du är ju redan smal men har inga stora muskler precis.
Håller med, deffa och du kommer få koncentrationsläger-looken. Tror du kommer ha mycket snyggare kropp till sommaren om du kör en (inte för extrem såklart) bulk.
Fatcan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-04, 00:10   #4
hasic
Banned

Reg.datum: Jan 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Fatcan Visa inlägg
Håller med, deffa och du kommer få koncentrationsläger-looken. Tror du kommer ha mycket snyggare kropp till sommaren om du kör en (inte för extrem såklart) bulk.
+1
hasic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-04, 00:10   #5
slowjamz
Registered User

jaha ok. för asså jag deffade riktigt i en månad och fick riktigt grymma resultat. men en grej ja är riktigt B på detta med bulk har aldrig gjort det faktsikt vet inte vad man ska äta eller så riktigt eller.. men jag äter skit lite nu äter endast 2 portioner om dagen max 3.
om jag gör så här att jag äter mer och tränar som jag tränar alltså promenaderna som vanligt fast mycket hårdare på gymmet och mycket längre pass kommer de att bli bra?..

så som jag uppfattar bulk så ska man upp i vikt. men ja pallar inte gå upp så mycket nu alltså palla se lite tjock ut igen hehe :P
Gammal 2008-12-04, 00:13   #6
slowjamz
Registered User

det ja söker är exakt det ..inte en extrem bulk. vill endast öka i muskler och fortf ha kvar den fina kroppen jag har. en sak som jag älskar med den det är mina lova handles osv neråt vet inte va d kallas men de v formade grejen alltså. . men jag vill göra en jätte jätte lätt bulk och få en hel del magmuskler oc bröstmuskler så snyggt..ska ju iofs satsa på en riktig bulk men de kommer i aug nångång där då jag vet mer och då kör ja 100 % men vad är en lätt bulk då
Gammal 2008-12-04, 00:20   #7
Fatcan
Registered User

Fatcans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av slowjamz Visa inlägg
jaha ok. för asså jag deffade riktigt i en månad och fick riktigt grymma resultat. men en grej ja är riktigt B på detta med bulk har aldrig gjort det faktsikt vet inte vad man ska äta eller så riktigt eller.. men jag äter skit lite nu äter endast 2 portioner om dagen max 3.
om jag gör så här att jag äter mer och tränar som jag tränar alltså promenaderna som vanligt fast mycket hårdare på gymmet och mycket längre pass kommer de att bli bra?..

så som jag uppfattar bulk så ska man upp i vikt. men ja pallar inte gå upp så mycket nu alltså palla se lite tjock ut igen hehe :P
Ät mer och träna hårt helt enkelt, 2 portioner om dan är på tok för lite..du behöver inte gå upp jättemycket i vikt och bli tjock, sikta på att lägga på dig massa sakta men säkert.
Gammal 2008-12-04, 00:29   #8
slowjamz
Registered User

okey men om jag gör så här är det bra då.

träna som jag alltid gör 2 ggr om dagen.
äter mellan 4 riktiga måltider + frukost alltså 5 om dagen. och kör riktigt tunga pass på gymmet i om ja vill hålla på så så vill ja göra detta i ett litet tag alltså ca 2-3 månader hålla mig till en riktigt träningsschema. då borde ja väl inte gå upp i fett men i muskler bara då ?

och blir det en stor skillnad om man gymmar riktigt i 3 mån baserat på det jag har just nu jag börjar iaf inte på noll alltså. kommer man se stor skillnad bröst mage bieceps om ja tränar riktigt ändå på 3 mån ?
Gammal 2008-12-04, 00:30   #9
Fredrik_S
Registered User

Fredrik_Ss avatar

Reg.datum: Nov 2005
Citat:
Ät mer och träna hårt helt enkelt, 2 portioner om dan är på tok för lite..du behöver inte gå upp jättemycket i vikt och bli tjock, sikta på att lägga på dig massa sakta men säkert.
nje.. 2 protioner är inte för lite per definition, inte om de är riktigt kaloririka med mycket fett och proteiner...
Men för de allra flesta som inte övat upp sin aptit och kan äta väldigt mycket på en gång så är det nog för lite med 2 portioner per dag....
Fredrik_S är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-04, 00:33   #10
slowjamz
Registered User

asså det det bestod bara av protein och bra fetter
Gammal 2008-12-04, 00:36   #11
Fatcan
Registered User

Fatcans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik_S Visa inlägg
nje.. 2 protioner är inte för lite per definition, inte om de är riktigt kaloririka med mycket fett och proteiner...
Men för de allra flesta som inte övat upp sin aptit och kan äta väldigt mycket på en gång så är det nog för lite med 2 portioner per dag....
Jo visst, man kan väl trycka i sig hela sitt kaloribehov på en gång så slipper man äta under resten av dan också? Men hur effektivt är det, det blir väldigt långa perioder utan tillförsel av protein. Tror inte många som är seriösa med byggandet delar upp hela sitt dagliga kcal-behov på två måltider.
Gammal 2008-12-04, 00:43   #12
Fredrik_S
Registered User

Fredrik_Ss avatar

Reg.datum: Nov 2005
Citat:
Jo visst, man kan väl trycka i sig hela sitt kaloribehov på en gång så slipper man äta under resten av dan också? Men hur effektivt är det, det blir väldigt långa perioder utan tillförsel av protein. Tror inte många som är seriösa med byggandet delar upp hela sitt dagliga kcal-behov på två måltider.
En gång tror jag inte många klarar, men två gånger ser jag inga problem i. Ja det blir lång perioder där du inte stoppar ner mat genom munen, men å andra sidan har du bra mycket mat i magsäck och tarmar som fortfarande plockas näring ifrån. Det är någon gamal myt som lever kvar att man måste äta si och så många måltider för att optimera muskeltillväxten...

Citat:
asså det det bestod bara av protein och bra fetter
Nej jag menar bara att det är viktigt att måltiden består av tillräckligt med protein och fetter, men även kolhydrater är välkomna.. fettet gör det lättare att äta mycket och proteinet måste finnas för att musklerna ska kunna byggas.
Men som sagt det är inget att rekomendera att bara äta två måltider om dagen om man vill gå upp i vikt och inte är bra på att äta riktigt stora portioner.
Fredrik_S är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-04, 00:47   #13
slowjamz
Registered User

nej de klart. men jag ska fördela det. jag kommer äta bra iaf men vad tror ni om 3 månaders riktig ansträngning. får man bra resultat?
Gammal 2008-12-04, 00:58   #14
Fatcan
Registered User

Fatcans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik_S Visa inlägg
En gång tror jag inte många klarar, men två gånger ser jag inga problem i. Ja det blir lång perioder där du inte stoppar ner mat genom munen, men å andra sidan har du bra mycket mat i magsäck och tarmar som fortfarande plockas näring ifrån. Det är någon gamal myt som lever kvar att man måste äta si och så många måltider för att optimera muskeltillväxten...
Eftersom det finns en gräns hur mycket protein kroppen kan ta upp och använda i proteinsyntesen på en gång så är det bättre att dela upp intaget.
Gammal 2008-12-04, 01:07   #15
kalajset
Registered User

kalajsets avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
nej de klart. men jag ska fördela det. jag kommer äta bra iaf men vad tror ni om 3 månaders riktig ansträngning. får man bra resultat?
En sak är iallafall säker, resultaten kommer komma. Sedan är det fullständigt omöjligt att svara på exakt hur det kommer se ut efter dessa tre månader, (eller någon annan angiven tidsram heller för den delen). Alla är vi individer, och alla reagerar våra kroppar olika på träning.

Jag personlingen tycker du kan satsa, om du nu vill komma i "hyffsad beachform" till sommaren, på att:

Antingen bygga några kilo, och sedan deffa bort några kg'n till vårkanten för sommarformen. (T ex upp fyra-fem kg, och sedan ner åtminstone lika många, kanske något till). Fördelen med detta är att formen kommer vara riktigt bra under sommaren. Nackdelen är att du inte kommer se sådär jättmycket mer muskulös ut. (Visst, allting är relativt). Det kommer dock garanterat synas en förändring, med mer muskler, om allt sköts rätt.

Det andra sättet invoverar långsamt byggande, (för att slippa se direkt fet ut), till sommaren, och helt skippa deffen överhuvudtaget. Att gå upp mellan ett halvt och ett kilo i månaden må inte låta så mycket för sig, men en hyffsad sammanlagd kvalitetsuppgång på fem-sex kg i början av gymkarriären kommer garanterat få dig att se betydligt mer muskulös ut till sommaren, och samtidigt inte lägga på dig några större mängder fett att tala om.

Det jag inte tycker du ska göra är i vart fall att börja deffa redan nu, du är som sagt redan smal, så att börja deffa redan nu är helt onödigt när det ändå är minst ett halvår kvar till säsong, och du inte har många mer kilon att plocka av.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:36.