Citat:
Ursprungligen postat av slowjamz
nej de klart. men jag ska fördela det. jag kommer äta bra iaf men vad tror ni om 3 månaders riktig ansträngning. får man bra resultat?
|
En sak är iallafall säker, resultaten kommer komma. Sedan är det fullständigt omöjligt att svara på exakt hur det kommer se ut efter dessa tre månader, (eller någon annan angiven tidsram heller för den delen). Alla är vi individer, och alla reagerar våra kroppar olika på träning.
Jag personlingen tycker du kan satsa, om du nu vill komma i "hyffsad beachform" till sommaren, på att:
Antingen bygga några kilo, och sedan deffa bort några kg'n till vårkanten för sommarformen. (T ex upp fyra-fem kg, och sedan ner åtminstone lika många, kanske något till). Fördelen med detta är att formen kommer vara riktigt bra under sommaren. Nackdelen är att du inte kommer se sådär jättmycket mer muskulös ut. (Visst, allting är relativt). Det kommer dock garanterat synas en förändring, med mer muskler, om allt sköts rätt.
Det andra sättet invoverar långsamt byggande, (för att slippa se direkt fet ut), till sommaren, och helt skippa deffen överhuvudtaget. Att gå upp mellan ett halvt och ett kilo i månaden må inte låta så mycket för sig, men en hyffsad sammanlagd kvalitetsuppgång på fem-sex kg i början av gymkarriären kommer garanterat få dig att se betydligt mer muskulös ut till sommaren, och samtidigt inte lägga på dig några större mängder fett att tala om.
Det jag inte tycker du ska göra är i vart fall att börja deffa redan nu, du är som sagt redan smal, så att börja deffa redan nu är helt onödigt när det ändå är minst ett halvår kvar till säsong, och du inte har många mer kilon att plocka av.