Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-11-09, 15:59   #1
Fearstrike
Banned User

Fearstrikes avatar

Reg.datum: Oct 2008
Piss väder och låga tempraturer - Nu tryter motivationen!

Är det bara jag som kommit ur det hela lite nu? Har promenerat varje dag i snart 2 månader och kört VLCD. Tappat 12KG, nu börjar de bli jobbigt att ta sig iväg när det är totalt piss väder och polarna vägrar följa med. Funkar att gå själv men inte i längden.

Samt blir jag otroligt nog hungrigare och hungrigare, bortsett från allra första veckan så är det faktiskt svårare att hålla sig nu.

Någon som håller med eller är det bara min motivation som tryter?
Fearstrike är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-09, 16:12   #2
Commando1980
Banned User

Reg.datum: Jul 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Fearstrike Visa inlägg
Är det bara jag som kommit ur det hela lite nu? Har promenerat varje dag i snart 2 månader och kört VLCD. Tappat 12KG, nu börjar de bli jobbigt att ta sig iväg när det är totalt piss väder och polarna vägrar följa med. Funkar att gå själv men inte i längden.

Samt blir jag otroligt nog hungrigare och hungrigare, bortsett från allra första veckan så är det faktiskt svårare att hålla sig nu.

Någon som håller med eller är det bara min motivation som tryter?
spelar det ngn roll?
Commando1980 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-09, 16:14   #3
Fearstrike
Banned User

Fearstrikes avatar

Ja delvis, är nyfiken då dom journalerna jag brukar kika i och följa börjar bli dåligt skrivna i o.s.v

Känns som det ligger något i det. Men visst nej de borde inte påverka.
Gammal 2008-11-09, 16:17   #4
Commando1980
Banned User

Reg.datum: Jul 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Fearstrike Visa inlägg
Ja delvis, är nyfiken då dom journalerna jag brukar kika i och följa börjar bli dåligt skrivna i o.s.v

Känns som det ligger något i det. Men visst nej de borde inte påverka.
huh?

jag menar, ska du ner ytterliggare i vikt så är det bara att jobba på.
Commando1980 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-09, 17:36   #5
AlbinJansson
Registered User

AlbinJanssons avatar

Ja men Commando1980, Det är ju inte siktet på målet som sviker, Det är motivationen att ta sig dit under omständigheternas rumpväder.. : \ Ja jag känner också att det blir tyngre och tyngre med Cardio-Passen, Men det är bara att hugga i ändån! Det är så skönt att komma hem till en varm tallrik gröt efter en tidig morgonpromenad så det brukar funka ändån : ) Dock känns det drygt att det snart är Jul och alla kommer svulla i flera månader.. Dock tänker jag ta 2-3 Dagars "Vila" från deffen under Julhelgen, Typ min belöning eller vad man skall säga :p Sen håller det på en månad till : \ Men bit ihop och lycka till! Håll motivationen uppe!
Gammal 2008-11-09, 17:45   #6
Fearstrike
Banned User

Fearstrikes avatar

Tänk va skönt att de finns en å annan som inte e ute för å va svinig här på kollo ändå. Går att få något vettigt svar ibland faktiskt, ja håller med Albin.

Fick me mig polaren på promenad precis äntligen, bara halva gick han med på men 5km e bättre än inget iaf. Hoppas på att få med mig någon å basta nu också bara.
Gammal 2008-11-09, 17:52   #7
martikainen
Lever på gamla meriter

martikainens avatar

Reg.datum: May 2008
Hösten/vintern är ju alltid lite deprimerande, man känner efter lite extra noga och mörkret gör att mycket känns tråkigare.

Men det är bara att bita ihop och blicka framåt, tänka på hur nöjd man kommer vara om man faktiskt håller ut de få månaderna tills ljuset börjar komma tillbaka och man kan känna våren i luften. Se sin kropp i spegeln och vara riktigt nöjd över vinterns resultat!

Kör på nu och sluta tänk så mycket
Gammal 2008-11-09, 17:59   #8
Nattljus
Ljuset i mörkret

Nattljuss avatar

är det bara jag som älskar höstmörkret?

underbart ruskväder, vinden och ofta regnet i ansiktet när man är ute. mörkt hela tiden, det är underbart!
Nattljus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-09, 18:00   #9
Fearstrike
Banned User

Fearstrikes avatar

Håller med håller med, man blir ju antagligen bra jäkla nöjd tills sommaren när polarna har njutit över jul å ja har kämpat

Fick faktiskt me mig en annan polare å basta nu, drar vid 7 ska bli uber gött.

Finns en å annan fördel med att bo i hyres komplex haha :P

En liten följd fråga: gick över mitt kcal intag igår då ja va på allmänt uttråkat humör och halvsjuk. Blev en hel del carbs. kcal närmare 1200 istället för runt 500-800 som e mitt vanliga intag. Frågan är då: hur snabbt binder kolhydrater vatten? Är det under samma dygn som man intar dom eller är det under en utdragen period? Antar att du kan svara på detta martikainen.

Tack för ett trevligt svar annars
Gammal 2008-11-09, 18:03   #10
Fearstrike
Banned User

Fearstrikes avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg

underbart ruskväder, vinden och ofta regnet i ansiktet när man är ute. mörkt hela tiden, det är underbart!
Jag älskar det, tills det väl verkligen är här. Personligen känner jag bara att jag kommer slösa bort halva mitt liv i Sverige då bortsett från den otroligt lilla sommaren vi faktiskt har så blir man mest innesittandes.

Polarna är likadana. Tänker själv mest på hur det hade vart att bo på jamaica, cuba, grekland eller t.ex turkiet. Om inte ännu tropiskare länder. Där man åtminstone hade haft en lååång sommar och mycket roliga vattensporter o.s.v

Där befolkningen är mer relaxed och laidback. Sverige är lite för materialistiskt för min smak egentligen. Vill vara fridfull men dras ofta med i grupptrycket.

Såna här och dylika tankar dyker upp under 70% av året då vi har dåligt väder. Och dom är tyvärr ganska ovälkommna då det får mig på dåligt humör.
Gammal 2008-11-09, 18:11   #11
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Jag tycker att konditionsträning med fördel utförs inomhus under vintern. Fyfan för kalla morgonpromenader när det är snö ute. Däremot är det rätt så mysigt att gå på eftermiddagen eller på kvällen. Har du inget gym med konditionsmaskiner?
Gammal 2008-11-09, 18:15   #12
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg

Helt underbart.

Luften är helt fantastiskt syrerik, temperaturen är ännu på en skön nivå. Tidigt har det börjat bli halt tyvärr, det är det enda negativa. Men syret, blötan, att reflexvästen får göra säsongspremiär o.s.v. är underbara känslor.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-09, 20:07   #13
Snorkelfarsan
Registered User

Snorkelfarsans avatar

Reg.datum: Mar 2008
Man måste ju inte köra cardio för att man deffar, det är bara att äta ännu mindre, även om det kan vara lite jobbigare. Gråter man på vägen ut genom dörren är det kanske bättre att skippa träningen en dag eller två.
Gammal 2008-11-09, 20:51   #14
Lefnart
Registered User

Lefnarts avatar

Reg.datum: Mar 2008
Jag tycker själv det blir lite drygare just för att det blir halt och svårare att gå/cykla/jogga, så du är inte ensam :]
Lefnart är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-09, 20:54   #15
Fearstrike
Banned User

Fearstrikes avatar

Sant sant snorkel.

Kan säga att ja tappade exakt 1,2KG på att basta nu precis ikväll.

99,4KG före och 98,2KG efteråt. 1 timmes bastning på mellan 90-110c

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:28.