Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-04-13, 22:58   #1
Bolio
Förhudsuppviglare

Bolios avatar

Reg.datum: May 2004
Psykiska störningar/sjukdomar

Mina damer och herrar,
Ärade medlemmar av moderatorstaben,
Bolio,

I den här tråden vill jag diskutera psykiska störningar och sjukdomar med avseende på dem som vi medlemmar själva har.

Jag kan börja med att berätta om mig själv. Jag är rätt säker på att jag är sociopat och narcissist. Fast i mitt fall handlar det inte om något medfött, i varje fall inte fullt ut. Jag har alltid haft skitsvårt för att tycka synd om folk. Ta fallet Engla som exempel. Någon skrev något intressant i den tråden. Han skrev att han inte kände något alls för Engla eller Englas familj, men att han utan att tveka skulle kunna döda Englas mördare om det var socialt acceptabelt. Jag är precis likadan. Och det fungerar faktiskt rätt bra. Jag har inga sociala problem överhuvudtaget och alla som känner mig tycker att jag är skitsnäll och sympatisk (och det är jag också), men jag är ju liksom bara det för min egen skull. Nog om mig dock.

Vad har vi för fler intressanta psyken här? Aspergers? Borderline? Schizofreni? Jag har en god vän med aspergers. Han hör till de absolut intressantaste och intelligentaste människorna jag någonsin har känt. Jag har varit tillsammans med en tjej som hade en rätt allvarlig form av borderline. Har just nu en tjejkompis som är schizofren och har precis påbörjat en behandling mot det.

Vad har ni för erfarenheter?
Gammal 2008-04-13, 23:03   #2
Sleigh
Registered User

Sleighs avatar

Reg.datum: Jan 2008
Är detta nått battle mellan dig och Lellan?

Har jobbat med både Borderline och Schizofrena. Mycket roliga och intressanta människor även om de kan bli lite för mycket ibland.
Sleigh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-13, 23:05   #3
watertouch
Här står det nåt vitsigt...

watertouchs avatar

Reg.datum: Feb 2004
Depression och ångest här som medför diverse andra symtom som sömnstörningar osv..

He is the Painkiller.... He is the Threadkiller!!! AAAHHH!
watertouch är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-13, 23:22   #4
Frida.B
Banned User

Reg.datum: May 2007
finns det inte en sån här tråd redan
Frida.B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-13, 23:28   #5
aitamaa
( . )( . )

Reg.datum: Mar 2006
tror jag har borderline.. Bryr mig äckligt mycket om dom jag tycker om men är totalt likgiltig åt andra. tycker 99% av världens befolkning är inkompetenta och dumma i huvudet.. behandlar dock folk snällt så länge folk är snälla med mig (folkvett?!).. Men beter sig nån illa kan dom lika gärna dö, tror inte det skulle röra mig i ryggen.. borde jag söka vård?
aitamaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-13, 23:33   #6
Frida.B
Banned User

jag skulle tro att borderline är lite mer än så... men om du vill veta om det är något fel med dig så kan du ju alltid söka vård. Då kanske du förstår dig själv bättre sen.
Gammal 2008-04-13, 23:35   #7
Angel
Ge mig nått fint nu!

Man ska inte analysera varenda liten neuros man har.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-13, 23:38   #8
watertouch
Här står det nåt vitsigt...

watertouchs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av aitamaa Visa inlägg
tror jag har borderline.. Bryr mig äckligt mycket om dom jag tycker om men är totalt likgiltig åt andra. tycker 99% av världens befolkning är inkompetenta och dumma i huvudet.. behandlar dock folk snällt så länge folk är snälla med mig (folkvett?!).. Men beter sig nån illa kan dom lika gärna dö, tror inte det skulle röra mig i ryggen.. borde jag söka vård?
Låter verkligen inte som borderline.

Och njae dem andra tankarna du har tycker jag inte är nått direkt fel på.. Om du upplever dem som ett problem så kan ju nån form av samtalsterapi säkert hjälpa.

He is the Painkiller.... He is the Threadkiller!!! AAAHHH!
watertouch är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-13, 23:38   #9
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Ursprungligen postat av aitamaa Visa inlägg
Du låter fullkomligt normal.

Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Man ska inte analysera varenda liten neuros man har.
+50000.
Gammal 2008-04-13, 23:39   #10
Frida.B
Banned User

jag tror det är rätt vanligt att folk har svårt för att känna empati för andra människor. Tyvärr
Gammal 2008-04-13, 23:46   #11
aitamaa
( . )( . )

fan va soft bli friskhetsförklarad av kolos psykologpanel
Gammal 2008-04-13, 23:53   #12
bugulu
Registered User

bugulus avatar

Reg.datum: Feb 2008
Tvångstankar/tvångsbeteede, dock inte något som stör mig det minsta.

Varje gång jag lämnar lägenheten låser jag dörren och kontrollerar 3 gånger om den är låst, alltid 3, glömmer jag det men kommer på det några sekunder senare går jag tillbaka och ser till att jag har kontrollerat 3 gånger.

Kuddarna som jag sover med ska alltid ligga i rätt ställning och på varandra på rätt sätt, samma kuddar som natten innan om jag inte har tvättat dem.

Väckarklockan lampan slår jag alltid på 2 gånger för att kontrollera att rätt tid stämmer.

Plånboken alltid i rätt ficka på exakt samma ställning, samma sak med sedlar, dem ska ligga i nummerordning.
bugulu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-13, 23:54   #13
aitamaa
( . )( . )

Citat:
Ursprungligen postat av bugulu Visa inlägg
Tvångstankar/tvångsbeteede, dock inte något som stör mig det minsta.

Varje gång jag lämnar lägenheten låser jag dörren och kontrollerar 3 gånger om den är låst, alltid 3, glömmer jag det men kommer på det några sekunder senare går jag tillbaka och ser till att jag har kontrollerat 3 gånger.

Kuddarna som jag sover med ska alltid ligga i rätt ställning och på varandra på rätt sätt, samma kuddar som natten innan om jag inte har tvättat dem.

Väckarklockan lampan slår jag alltid på 2 gånger för att kontrollera att rätt tid stämmer.

Plånboken alltid i rätt ficka på exakt samma ställning, samma sak med sedlar, dem ska ligga i nummerordning.

sånt där skit har jag oxå massor av, volumer på stereon jämna tal, grader på acn jämna tal.. tider då jag ställer alarm m.m. allt ska vara jämna tal annars går nått åt helvete
Gammal 2008-04-14, 00:07   #14
bear.flowertwig
Fluortanten

bear.flowertwigs avatar

Reg.datum: Jan 2003
Tourettes någon?
bear.flowertwig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-14, 00:18   #15
Deceiver85
Bänkpress

Deceiver85s avatar

Reg.datum: Dec 2005
Cynisk och sverigedemokrat, annars helt frisk...

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:27.