Citat:
Ursprungligen postat av mini
Orsaken att du blir förbannad är ju för att du får svårare att profitera på andra människors dåliga karaktär och beroenden. Jag har inga som helst problem med att cigaretter ska vara sjukt jävla dyra. Att försvara det med att andra saker också är ohälsosamma är trams.
Varför tycker du att en industri ska få göra människor sjuka utan att betala kostnaderna för det?
|
Som jag skrev så tycker jag inte att staten skall bistå med rehabilitering/sjukvård för denna grupp om de inte betalar för sig. Vi har ju helt fel system inom sjukvården också.
Alla som röker, super, knarkar har valt detta själv? INGEN tvingar de till detta, varför ska staten då TVINGA mig att betala skatt, näst dyraste i världen dessutom. Vem fan hjälper detta än att fylla statens budget?
Och hur fördelas dessa fina stålar då om man får fråga? Inte går de tillbaka till sjukvården för där jobbar ingen och man får vänta 10 h innan man får en alvedonjävel.
om du tror att allt funkar bra i Sverige så är det dags att vakna människa. Ta inte illa upp men det är folk som tänker som dig som driver dessa frågor och som förstör mer och mer.