På sistone tycker jag mig dock skönja att Obama får mer kritik och oroande mediapublicitet.
The Economist, förvisso högerinriktad tidning, har länge kört artiklar om negativa sidor om Obama och artiklar om att hans popularitet dalar. Men det fenomenet tycker jag mig även se i så Obama-älskande medier som SVT.
Men jag håller med, tidningarna skriver inte "McCain kommer ikapp Obama i nya mätningar" utan dom skriver "Obama tappar".
Men generellt under hela valet så har ju Obama varit åtminstone hela icke-USAs kelgris. Likaså Hillary. Speciellt Sverige.
Det beror väl på någon form av komplex över att vi varken haft en kvinna eller mörkhyad vid makten medan "hemska" USAs ena ledande partis två största presidentkandidater var just det.
Förövrigt skulle jag rösta på Obama även om han verkar älska protektionism lika mycket som Sverige och Frankrike.
(Sverige är förövrigt EUs mest protektionistiska land som röstat emot flest handelsunderlättande förslag i EU enligt en ny undersökning. Se Dagens Industri. Men det är ju lite väl off-topic så starta en tråd om nån vill diskutera den biten

)