Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-08-27, 21:31   #1
Jaws
Svampig bröstvårta.

Jawss avatar

Reg.datum: May 2006
John McCain utanför rampljuset?

Tycker synd om stackaren. Barack Obama suger åt sig all uppmärksamhet inför valet. Nu är jag i och för sig rätt insöad i svenska tidningar, men försöker läsa runt på internet. Oavsett vad så lär det ju skrivas runt 70% som är till Obamas fördel. Obama får fler och fler anhängare och snart kanske man ska vara övertygad om att barack ror hem segern? Lite synd då John Rambo aka the italian stallion håller på gamle krigsveteranen John McCain.
Gammal 2008-08-27, 22:08   #2
hahavaffan
tuff shit

hahavaffans avatar

Reg.datum: May 2005
Jag ser bara John McClane.
Gammal 2008-08-27, 22:09   #3
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Reg.datum: Mar 2005
Nja. John McCain vann enligt dom flesta den senaste debatten tu man hand. Och opinionsundersökningarna visar på ca 45% för Obama och 43% för McCain. Frågar man om Demokraterna vs Republikanerna så leder demokraterna med 12%-enheter (enligt The Economist). McCain gör alltså mer för republikanerna än Obama gör för demokraterna om man ska tro de senaste opinionsundersökningarna.

Men visst får Obama mest uppmärksamhet (eftersom vi fortfarande lever i en värld där etniciteten är kung), och jag hoppas han vinner valet. Jag tänker rösta på honom, som det ser ut nu.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
stevebc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-27, 22:15   #4
DaGoose
Registered User

DaGooses avatar

Reg.datum: Jan 2008
Jo det brukar se ut så i media. Demokraterna hyllas och valet är avgjort långt innan valdagen. Sedan vinner republikanerna ändå och alla undrar hur det gick till.
DaGoose är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-27, 22:19   #5
ccla
Registered User

Reg.datum: Sep 2004
På sistone tycker jag mig dock skönja att Obama får mer kritik och oroande mediapublicitet.

The Economist, förvisso högerinriktad tidning, har länge kört artiklar om negativa sidor om Obama och artiklar om att hans popularitet dalar. Men det fenomenet tycker jag mig även se i så Obama-älskande medier som SVT.

Men jag håller med, tidningarna skriver inte "McCain kommer ikapp Obama i nya mätningar" utan dom skriver "Obama tappar".

Men generellt under hela valet så har ju Obama varit åtminstone hela icke-USAs kelgris. Likaså Hillary. Speciellt Sverige.

Det beror väl på någon form av komplex över att vi varken haft en kvinna eller mörkhyad vid makten medan "hemska" USAs ena ledande partis två största presidentkandidater var just det.

Förövrigt skulle jag rösta på Obama även om han verkar älska protektionism lika mycket som Sverige och Frankrike.

(Sverige är förövrigt EUs mest protektionistiska land som röstat emot flest handelsunderlättande förslag i EU enligt en ny undersökning. Se Dagens Industri. Men det är ju lite väl off-topic så starta en tråd om nån vill diskutera den biten )
ccla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-27, 22:19   #6
pragmatist
Registered User

pragmatists avatar

Reg.datum: Dec 2005
Det är ju också så att McCain varit en politisk rikskändis och haft en framskjuten position i republikanska partiet i 25+ år, medan Obama är ny och spännande, en "rising star". Så lite grann handlar det nog om att folk redan vet vem McCain är.
pragmatist är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-27, 22:25   #7
ccla
Registered User

Plus, Karl Rove har ju varit upptagen med våran egen allians lol
Gammal 2008-08-27, 22:25   #8
Trance

Trances avatar

Reg.datum: Apr 2004
Plus att Obama är en svart dödsmördarmuslim vilket är en viktig poäng som måste pratas om enligt många lite mer konservativa tidningar.
Trance är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-27, 22:27   #9
theoppositescollide
Banned User

Reg.datum: Dec 2006
Snarare är det väl så att vi här i sosse-Sverige gärna matas med demokratiska alternativ.

I USA är det republikanska mediastödet djupt rotat hos kanaler som Fox.

Rent allmänt gör valet rätt liten skillnad i praktiken känns det som. Mer krig, mer inflation och mer misär är att vänta, oavsett vilken av "the republicrats" som vinner.
theoppositescollide är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-27, 23:11   #10
NotoriousEreko
Registered User

Reg.datum: Feb 2007
OM McCain vinner så dör han innan omvalet så
Obama ftw!
NotoriousEreko är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-27, 23:24   #11
Aekkelpotta
Registered User

Aekkelpottas avatar

Reg.datum: Dec 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Plus att Obama är en svart dödsmördarmuslim vilket är en viktig poäng som måste pratas om enligt många lite mer konservativa tidningar.
Jag har faktiskt en del konspirationsteorier om Obama
Utsänd av Osama för att ta över USA inifrån.
Aekkelpotta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-27, 23:29   #12
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av ccla Visa inlägg
På sistone tycker jag mig dock skönja att Obama får mer kritik och oroande mediapublicitet.

The Economist, förvisso högerinriktad tidning, har länge kört artiklar om negativa sidor om Obama och artiklar om att hans popularitet dalar. Men det fenomenet tycker jag mig även se i så Obama-älskande medier som SVT.

Men jag håller med, tidningarna skriver inte "McCain kommer ikapp Obama i nya mätningar" utan dom skriver "Obama tappar".

Men generellt under hela valet så har ju Obama varit åtminstone hela icke-USAs kelgris. Likaså Hillary. Speciellt Sverige.

Det beror väl på någon form av komplex över att vi varken haft en kvinna eller mörkhyad vid makten medan "hemska" USAs ena ledande partis två största presidentkandidater var just det.

Förövrigt skulle jag rösta på Obama även om han verkar älska protektionism lika mycket som Sverige och Frankrike.

(Sverige är förövrigt EUs mest protektionistiska land som röstat emot flest handelsunderlättande förslag i EU enligt en ny undersökning. Se Dagens Industri. Men det är ju lite väl off-topic så starta en tråd om nån vill diskutera den biten )
Mina siffror tog jag faktiskt från det senaste numret av The Economist. Jag tolkar ändå deras ledare som pro-Obama, även om den är kritisk till honom och hans agerande. Typ lite i stil med "vafan gör den idioten, vi vill ju att han ska vinna!!!". Economist är väl ändå uttalat liberala (i kontrast mot konservativa)?
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
stevebc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-27, 23:43   #13
ccla
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av stevebc Visa inlägg
Mina siffror tog jag faktiskt från det senaste numret av The Economist. Jag tolkar ändå deras ledare som pro-Obama, även om den är kritisk till honom och hans agerande. Typ lite i stil med "vafan gör den idioten, vi vill ju att han ska vinna!!!". Economist är väl ändå uttalat liberala (i kontrast mot konservativa)?
Jag har inte läst på ett par veckor. Och du har helt rätt, googlade och fann: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Eco...itorial_stance
Gammal 2008-08-28, 03:07   #14
High1ander
Mycket Irriterande

High1anders avatar

Reg.datum: May 2004
Jag bor i Kalifornien och har sa har jag bara sett pro-Obama skyltar pa bilar osv.

Ovrig media kanns lite som att man skriver om Obama mycket som ledare/ikon/forebild och McCain kommer mer fram som vad dom bada ar, politiker.

Personligen sa ar Obama min favorit, men jag tycker pressen ar lojlig med all "onodig" skrap i form av hyllningar som skrivs om Obama. Valdigt lite handlar om skillnaden mellan Obama o McCain.
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
High1ander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-28, 03:08   #15
Nalfaren
Prettofetto.

Nalfarens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan Visa inlägg
Jag ser bara John McClane.
Haha, jag med
Nalfaren är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:50.