Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-09-14, 22:09   #1
berra_berra
Registered User

berra_berras avatar

Reg.datum: May 2008
G.I Jane

Men jag skippar Jane och tänkte testa GI...

Skulle testa att tappa 3-4 kilo ungefär och undrar om någon av er har kört GI metoden?

Hur ser en dag ut, frukost, lunch osv..

Hur mycket ska man äta, för mycket fett är inte bra...
berra_berra är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-14, 23:57   #2
Racso
Registered User

Reg.datum: Oct 2005
http://www.kolozzeum.com/forum/showt...t=gi+konceptet
Racso är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-15, 06:36   #3
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Reg.datum: Nov 2006
Vilken kost pratar du egentligen om nu? För i media kallas ju allt GI i stort sett. Pratar du om den GI-metoden som Ola Lauritszon förespråkar, pratar du Atkins, LCHF m.m.?

För LCHF är inte någon GI-kost även om det i tidningar alltid kallas för det. Samma sak med Atkins. En kost som strävar efter att utelsuta allt med ett glykemiskt index kan ju aldrig bli en GI-kost.

Så du får vara lite mer specifik antar jag. Mängden fett behöver du inte oroa dig för, försök bara hålla fettintaget balanserat med fisk, ägg, rapsolja, smör, avocado, grädde, ost, olivolja, nötter och frön etc.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-15, 19:42   #4
berra_berra
Registered User

berra_berras avatar

Reg.datum: May 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Vilken kost pratar du egentligen om nu? För i media kallas ju allt GI i stort sett. Pratar du om den GI-metoden som Ola Lauritszon förespråkar, pratar du Atkins, LCHF m.m.?

För LCHF är inte någon GI-kost även om det i tidningar alltid kallas för det. Samma sak med Atkins. En kost som strävar efter att utelsuta allt med ett glykemiskt index kan ju aldrig bli en GI-kost.

Så du får vara lite mer specifik antar jag. Mängden fett behöver du inte oroa dig för, försök bara hålla fettintaget balanserat med fisk, ägg, rapsolja, smör, avocado, grädde, ost, olivolja, nötter och frön etc.
Skippa potatis, ris, pasta, vitt bröd (allt bröd?)...

Äta sallad, bacon, kyckling, köttfärs... vet inte vilken metod det är, men uteslut kolhydrater ur kosten.

Känner en som gått ner 15 kilo genom att göra det...

Jag vill dock bara tappa 2-4 kilo.
berra_berra är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-15, 19:55   #5
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Reg.datum: Nov 2006
Om du helt utesluter kolhydrater är det ingen GI-kost, du utesluter jusom sagt mer eller mindre allting med ett glykemiskt index då.

Kosten du räknar upp funkar säkert, för mycket bacon och dylika charkprodukter kan ju vara klokt att se upp med. I övrigt gav jag ju lite exempel på fett- och proteinkällor och dom kombinerar du ju förslagsvis med näringsrika grönsaker såsom broccoli, spenat, lök, paprika, viktål, grönkål o.s.v Så skulle jag själv gått tilväga i alla fall. Men det kommer aldrig ske.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:54.