Citat:
Ursprungligen postat av Daniel 26
Okej menade om jag skulle äta mer protein och fett under en bulk jämfört med en deff.
|
Kvantitativt sett så kan det ju vara klokt eftersom du bör käka mer mat helt enkelt. Men fördelningsmässigt kan du ligga på exakt samma nivå om du vill, d.v.s. öka på hela ditt energiintag proportionerligt.
Om du annars vill äta exakt lika mycket fett och protein och bara fylla på med mer kolhydrat så är det heller inga fel förutsatt att proteinbehovet och ditt behov av essentiella fettsyror är tillgodosett. Vidare är ju förstås ett fettintag som är högre än enbart RDI av essentiella fettsyror att eftersträva men det är å andra sidan omöjligt att inte åstadkomma.
Ät med sunt förnuft, att snurra in sig på massa siffror till höger och vänster är ett självplågeri som jag inte för min värld kan förstå att folk orkar krångla så med. En något individanpassad variant av tallriksmodellen duger gott och väl. Du kanske vill ha mer kött och då lägger du till mer kött. Du kanske vill minska på pastan men öka såsen och då gör du det.