Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-10-03, 13:27   #1
iskub
Registered User

Reg.datum: Sep 2011
Nytt försök till scenen!

Syfte: Ja, nu är man äntligen här igen. Syftet är främst att bara ha koll på mina egna pass och att sedan se om det finns intresse av andra att följa den!

Bakgrund:

För nästan ett år sen tränade jag med en gammal SM-vinnare i bodybuilding för att satsa på att stå på det här årets scen för Lucia pokalen. Allt gick finfint framåt och var verkligen i topform tills nångång i november förra året då jag fick leversvikt. Sagt och gjort vart jag sängliggandes i 11 månader, varav 6 av dom visste dom inte om jag var tvungen och transplantera en ny lever eller inte för att överleva. Sen var jag tillbaka på 0. Alltså, inte tillbaka till normal muskulatur utan verkligen på 0. Efter allt sängliggande hade i princip alla mina muskler tynat till nästan obefintlig, och för 8 månader sen var en 20minuters snabb promenad nästan helt intill omöjligt utan utmattning innan. Det har varit en hård kamp tillbaka, livet väntar inte på att du ska bli frisk ordentligt och inte heller försäkringskassan. Har varit en hård resa där jag på 6 månader tagit mig dit jag är idag muskelmässigt samt ha ett väldigt fysiskt industri jobb till råga på allt. Och bli farsa snart också för första gången.

Och vem säger att finskar inte är krigare redan vid födsel?

Mål:
Förhoppningsvis tävla nästa år, iomed att knodden kommer inom 2månader så blir det nog inte av denna år och är hursomhelst inte i form för det än.

Vikt: 82kg morgonvikt
Längd: 176cm
Ålder: 21

Bilder:
Dubbelbiceps bakifrån: http://tinypic.com/view.php?pic=nd63oh&s=7
Halvgay sidbild avslappnad: http://tinypic.com/view.php?pic=2ppwimt&s=7
sidbild mindre avslappnad: http://tinypic.com/view.php?pic=315okuo&s=7

Ben bilder får ni tyvärr vänta med, detta är vad jag just nu hade på datorn, ska ta nya inom kort, bilderna är ca 1 månad gamla.

Då är det nog bara köra på, undrar ni något mer är det bara fråga. Tror inte jag glömt något livsviktigt iaf. Mitt schema ser ut så här:

Dag 1: Bröst triceps axlar (4-6 övningar bröst, 3 övningar triceps & axlar)
Dag 2: Ben (3 övningar) Dock pga att jag kör 6-8 set benböjj varje benpass = 1 övning
Dag 3: Rygg biceps (6-7 övningar rygg, 2 övningar biceps)
Dag 4: vila
Dag 5: upprepa från dag 1

Har ingen speciell reprange, kör på det som känns bäst, ofta blir det en blandning av styrka och volym. T.ex en set 12er, 1 set 4-6er, 1 set 15, beroende på vilken muskelgrupp som körs också, på bröst går jag aldrig över 10or och inte heller under 6or.

Vilar alltid under minuten om jag inte kör 6or, då vilar jag ca 2minuter.

Ska även försöka bjuda på videon och bilder så ofta som möjligt ifall intresse finns

Mvh!

Senast redigerad av iskub den 2011-10-03 klockan 13:35.
iskub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-03, 15:22   #2
iskub
Registered User

Reg.datum: Sep 2011
Dagens rygg o biceps pass:

Hantelrodd: 64kgx12, x12, x12
T-bar: 90graders vinkel: 60kgx10, x8, lite uppåtböjd: 80kg x8, 90x5
Marklyft: 130kg x10, x8, 90kg x15
Chins: 3x 10, 10, 6 failure på alla
Rodd: maxvikt (25plattor, osäker på vikt)x6, x3 18plattor x8, 15plattor x12
Framåtlutande rodd med stång: 60kg x10, 80x4, 40kg x15

Hantelcurls 20+20kg: x8, 6, 15+15kg x12, x12
Hammercurls 25+25kg x6 superset 15+15kg x8, 15+15kgx 8
Preacher curls: 20kg x12, x15

Räknar inte med uppvärmningsset.

Mat orkar jag nog inte skriva, massor iaf
iskub är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:20.