Tja ska till norge o jobba om någon vecka och tänkte höra om någon vet om dom har dagens lunch och vad det kostar??.Man har ju hör att dom inte käkar lunch i norge utan att dom bara äter mackor till lunch men det kanske inte stämmer?.Ska jobba ganska nära centrala oslo tror jag.
Så om det är någon som vet om/vart dom har något bra lunch hak så får ni tipsa mig
Det finns ingen lunch i Norge. Restaurangerna har stängt mellan 10 och 14.
Jepp och dom kallar det "hviletimer" typ siesta
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
Men har du inte lärt dig forumet och Yankeee än?
Norge har inte som norm att äta varma luncher, men det betyder ju inte att allt är stängt. Det finns högst troligen något ställe där du kan köpa lunch om du vill ha det; sallader och baguetter och liknande finns det mycket av. Det är svindyrt dock; är det inte lättare att göra matlåda?
Norge har inte som norm att äta varma luncher, men det betyder ju inte att allt är stängt. Det finns högst troligen något ställe där du kan köpa lunch om du vill ha det; sallader och baguetter och liknande finns det mycket av. Det är svindyrt dock; är det inte lättare att göra matlåda?
Har tyvär ingen koll Yankeee Men då finns det lite hopp blir svårt o fixa mat lådor kommer bo på hotel första svängen jag ska ditt
Ett tips är det det INTE heter macka i norge... du kan ju testa men du kommer få konstiga blickar kan jag lova
Macka=slang för ungefär heroinspruta (iallafall i den stad jag bodde i) gissa om man fick konstiga blickar när man sa att man var hungrig och funderade på att ta sig en macka
Det finns lunchställen som har öppet, men eftersom man bara har 30min lunch i Norge äter de flesta smörbröd på jobbet istället.
På mitt jobb ligger lunchen på 75-85nok och det är billigt. Annars är det mest baugetter och mackor till lunch som gäller faktiskt. det är oftast caféer liksom.