Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-05-21, 21:52   #1
Depzon
Registered User

Reg.datum: Jan 2005
Att frångå Max-OT var inge bra

Efter att jag slutade vara så noga med Max-OT (mest vad gäller kosttillskott och näring men även lite angående övningsval) och försökte sätta ihop något mer personligt utefter tips man läst lite varstans, så har det inte alls gått bättre. Jag tycker bara jag blir splittrad, ofokuserad och omotiverad av att försöka ta in information från flera olika håll och tillämpa den.

Inget som jag tillfört i träningslivet efteråt kan jag på rak arm säga har varit bättre.

Till sommaren eller efter sommaren tänkte jag försöka rensa hjärnan och åter slaviskt följa Max-OT, som ju funkade kanon även om det var lite jobbigt att få tag i billiga säljare av AST-kosttillskott.

Visst funkar det säkert för mer organiserade och disciplinerade personer att komponera ihop ett mer personligt träningssätt, men jag har gett det en ärlig chans och jag pallar det bara inte. Jag behöver Paul Cribb & cos fasta hand för att gå framåt.

Hoppas bara jag kommer vara kapabel att börja om på noll igen och se deras sanning som den enda sanningen...

Dock så funderar jag på om det är ett par grejer från "utanför-världen" som man borde ta fasta på trots allt. Därför skulle jag vilja ha tips om det är något som inte finns med i Max-OTs principer som ni absolut tycker varje vettig styrketränare borde ha med i sin arsenal, och som tveklöst och bevisat är bättre än Max-OTs motsvarighet. Det jag funderar mest kring är kanske EAA istället för vassleprotein före träning - något jag själv aldrig testat men som de flesta här verkar tycka funkar så bra.

Och så känns det som att nästan inget Max-OT-pass går att göra klart på under 45 minuter om man ska vila minst 2 minuter mellan varje set, har som aldrig riktigt fattat hur de tänkt med den där tidsgränsen.
Gammal 2008-05-21, 21:55   #2
Mapa
Herrmapa

Mapas avatar

Reg.datum: Oct 2006
måste du äta AST tillskott bara för du kör max-ot?

om du får bra gains med max-ot.. varför byta?
Gammal 2008-05-22, 01:18   #3
Sniggel
Registered User

Sniggels avatar

Reg.datum: May 2005
Där är definitivt inget fel med deras träningsprogram, däremot är det med deras kostrekommendationer. Och då tänker jag mest på deras kosttillskott som de så klart vill sälja, de är svindyra, och inte mycket bättre än vanligt kreatin och vasslepulver. Frågan är om man kan märka någon skillnad egentligen.
C4L
Sniggel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-22, 01:57   #4
747
Spamming user

Reg.datum: May 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Där är definitivt inget fel med deras träningsprogram, däremot är det med deras kostrekommendationer. Och då tänker jag mest på deras kosttillskott som de så klart vill sälja, de är svindyra, och inte mycket bättre än vanligt kreatin och vasslepulver. Frågan är om man kan märka någon skillnad egentligen.
Enligt deras studier så var det sjuka skillnader på deras kosttillskott och vanliga. Dessa tror jag dock inte en sekund på, om det vore sant att det fanns sådana mirakelmedel skulle nog fler använda dem.
747 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-22, 02:13   #5
Matsa
Corporis Majestatis

Matsas avatar

Reg.datum: Dec 2007
Åt fanders med svindyra tillskott. Jag är tämligen säker på att man inte märker någon nämnvärd skillnad mellan tokdyrt och budget annat än i extrema fall som t.ex tävlingsförberedelser när varje lilla mikroskopisk fördel är viktig (om ens då). Köp budgetgrejor och lägg lite extra tid på att äta rätt i övrigt så blir det jättebra ska du se.
Matsa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-22, 06:35   #6
Mapa
Herrmapa

Mapas avatar

Reg.datum: Oct 2006
Citat:
Ursprungligen postat av 747 Visa inlägg
Enligt deras studier så var det sjuka skillnader på deras kosttillskott och vanliga. Dessa tror jag dock inte en sekund på, om det vore sant att det fanns sådana mirakelmedel skulle nog fler använda dem.
Gammal 2008-05-22, 07:36   #7
pragmatist
Registered User

pragmatists avatar

Reg.datum: Dec 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Depzon Visa inlägg
Jag tycker bara jag blir splittrad, ofokuserad och omotiverad av att försöka ta in information från flera olika håll och tillämpa den.
Det är väl snarare där skon klämmer än att Max-OT skulle vara någon underkur.
pragmatist är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-22, 08:22   #8
Andreas Lelli
Registered User

Andreas Lellis avatar

Reg.datum: May 2008
Om du tycker att Max-OT har fungerat bra för dig tycker jag att du ska fortsätta följa det men.. just delen som avser de kosttillskott man bör äta känns som bullshit, den delen av programmet är vad som gör det lönt för Ast SS att ha ett sådant gratisprogram som Max-OT.

Följ programmet, skit i deras kosttillskott.
Andreas Lelli är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-22, 14:20   #9
Depzon
Registered User

Det är inte så dyrt med AST-tillskott om man beställer från USA, det dumma är bara att tullen kan jävlas ibland. Det blir i alla fall ungefär samma pris som mellanprisprodukterna i Sverige. Jag tycker deras grejer är godare och ger en bättre känsla i kroppen och magen än alla andra tillskott jag smakat i alla fall.

Har satt ihop egna scheman bestående till ca 90 % av övningar som de rekommenderar i Max-OT, men man kanske inte tänker på rätt faktorer då man sätter ihop scheman, så jag funderade på att följa exakt de scheman som finns på deras sida. Även om man tänker "Fan, så jobbigt att rigga upp nedåtlutande bänkpress, och tänk om jag får stången på halsen" så ska jag försöka att följa det ändå...
Gammal 2008-05-22, 14:25   #10
Depzon
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av pragmatist Visa inlägg
Det är väl snarare där skon klämmer än att Max-OT skulle vara någon underkur.
Det är nog lite både och. Jag vill ha ett färdigt koncept och jag tror inte jag skulle hitta nåt bättre sådant än Max-OT.

Förstår inte egentligen varför det ska vara bindestreck mellan Max och OT, men i och med att det är ett myntat begrepp så får man väl lov att skriva så...
Gammal 2008-05-22, 15:14   #11
Kischen
Äger Strikt!

Kischens avatar

Reg.datum: Jun 2007
Du förstår att det inte är någon skillnad på deras vassle och det du köper t ex här, och du går ändå och beställer det från staterna?

Det är din träning som gör skillnaden, inte deras produkter och det vet du så spara slantarna.

Om Max-OT fungerar bra för dig så kör på det. Det ska vara kul också.
Kischen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-23, 22:21   #12
Stenulf
Registered User

Reg.datum: Mar 2006
Kommer ihåg från när jag körde det att deras tidsangivelser för ett pass var väldigt optimistiska. Tog i stort sett alltid längre än deras rekommenderade 30-40 min.

AST tyckte att man skulle göra minst 30 chins i början av ett ryggpass i så många set det krävdes. Klarade väl en 20-25 totalt och sen var jag helt slut och gjorde piss ifrån mig på resten av ryggpasset. Så den delen ändrade jag snabbt.

Och att träna 4-5 gympass + 3-4 motionspass i veckan var helt klart overkill för mig när jag nådde den fasen i programmet.

Annars tyckte jag att det var ett bra program som var roligt att ta sig igenom.
Stenulf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-24, 15:06   #13
Depzon
Registered User

Kischen: Nej, det förstår jag inte eftersom jag inte med en framstående vetenskapsmans tränade ögon sett hur molekyler och atomer rör sig inne i kroppen när ett visst ämne tillsätts För mig skulle det lika gärna kunna vara som med en billig stereo vs en dyr stereo, man tänker att den billiga funkar bra för det "kommer ju högt ljud", men sen kan den mycket väl sluta funka. Nu finns det väl kanske undersökningar som visar att vassleprotein är ungefär likvärdigt i alla format, men saker som har med människokroppen att göra känns så svåråskådliga. Hur kan egentligen nån veta vad som händer.
Gammal 2008-05-24, 15:28   #14
747
Spamming user

Reg.datum: May 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Depzon Visa inlägg
Kischen: Nej, det förstår jag inte eftersom jag inte med en framstående vetenskapsmans tränade ögon sett hur molekyler och atomer rör sig inne i kroppen när ett visst ämne tillsätts För mig skulle det lika gärna kunna vara som med en billig stereo vs en dyr stereo, man tänker att den billiga funkar bra för det "kommer ju högt ljud", men sen kan den mycket väl sluta funka. Nu finns det väl kanske undersökningar som visar att vassleprotein är ungefär likvärdigt i alla format, men saker som har med människokroppen att göra känns så svåråskådliga. Hur kan egentligen nån veta vad som händer.
Väldigt konstigt exempel. Men om du tror att du får bättre resultat, vilket du inte får, och vill lägga dina pengar på det så kör på.
747 är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:00.