Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Styrkesport > Allmänt - Styrkelyft

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-04-10, 17:45   #1
Lillgrabben
Registered User

Lillgrabbens avatar

Reg.datum: Aug 2002
SSF.s antidopingkontrakt

För ett antal år sedan ( 2-3) skrev jag & alla mina klubbkompisar på SSF.s antidopingkontrakt, där vi garanterade att vi tar avstånd från doping & dess användande!

Detta tycker jag var ( / ÄR?)ett mkt bra initiativ av SSF & undrar sålunda följande:

Får alla nya lyftare skriva på samma kontrakt även idag?

Jag har inte hört ngt om kontraktet det sista året, finns det fortfarande kvar så att alla nytillskott till de aktivas skara också får skriva på & skicka in?
Lillgrabben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-10, 18:38   #2
bubbe
My boobs are Ok

bubbes avatar

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Lillgrabben Visa inlägg
För ett antal år sedan ( 2-3) skrev jag & alla mina klubbkompisar på SSF.s antidopingkontrakt, där vi garanterade att vi tar avstånd från doping & dess användande!

Detta tycker jag var ( / ÄR?)ett mkt bra initiativ av SSF & undrar sålunda följande:

Får alla nya lyftare skriva på samma kontrakt även idag?

Jag har inte hört ngt om kontraktet det sista året, finns det fortfarande kvar så att alla nytillskott till de aktivas skara också får skriva på & skicka in?
Jag vill också minnas detta!

Har dock inte sett något sådant kontrakt i efteråt
bubbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-10, 19:05   #3
Lillgrabben
Registered User

Lillgrabbens avatar

Reg.datum: Aug 2002
Citat:
Ursprungligen postat av bubbe Visa inlägg
Har dock inte sett något sådant kontrakt i efteråt
Inte jag heller, därför är jag lite nyfiken var det fina initiativet tog vägen?!
Lillgrabben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-10, 19:15   #4
Nitrometan
Mjäll & SL

Nitrometans avatar

Reg.datum: Mar 2003
Ja? Vad hände?

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-10, 20:32   #5
Stolpen
Avregistrerad

Reg.datum: Jan 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan Visa inlägg
Ja? Vad hände?
Anledningen till att det rann ut i sanden var att det var ett system som var näst intill omöjligt att administrera och följa upp. Så här var det tänkt att det skulle fungera:
Varje lyftare med licens i alla klubbar skulle skriva ett eget kontrakt som sen skulle skickas in till förbundet, därifrån skulle sen en kopia på kontraktet skickas tillbaka till varje lyftare, för att en lyftare skulle få tävla skulle denne ha ett godkänt kontrakt som fanns hos SSF och en kopia hos lyftaren.

Det visade sig att det rörde sig om tusentals papper som på detta sätt skulle skickas fram och tillbaka via posten, det blev omöjligt att hinna med på förbundet (plus mycket portokostnader) och klubbar kunde inte tävla med nya lyftare som inte hunnit bli "godkända" med inskickat kontrakt till förbundet. Hela idén föll på att det var för administrativt tungt att genomföra och uppdatera, (detta har jag fått berättat av ansvariga på förbundet).
Stolpen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-10, 21:22   #6
Mats Loefstroem
User. Registered.

Mats Loefstroems avatar

Reg.datum: Jan 2007
Å ena sidan är jag för allt som görs för att avskräcka dopingsugna filurer från att tävla i någonting överhuvud taget och i styrkelyft i synnerhet.

Å andra sidan kan jag inte upphöra att förvåna mig över att ska behövas ständiga påminnelser. Tänker de verkligen "Äh, jag har inte hört nått på länge - är det verkligen förbjudet det här året också?".

Man måste ju kunna utgå från att decennier av förbud, tester och debatt fått fäste någonstans. Eller?

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:05.