2008-03-02, 03:12
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2007
|
avvisningen(tjejproblem)
Är en kille på 22 år som kanske låtit mina känslor gå alldeles för långt. Har tidigare varit i flera relationer men aldrig riktigt kännt samma känslor för någon. Tjejen som det handlar om har varit som min andra "hälft", hon är rolig, och har samma tänk sätt som jag, vi har kännt varandra ca 6-7 månader.
Jag tog modet att säga till henne vad jag kände för ca två månader sedan, först fick jag ett positivt svar att hon var intresserad för att sedan inte svara på mina meddelande via sms/msn. Jag lugna ner mig en vecka för att inte pressa henne eller verka allt för desperat. Ringde hennes mobil och fick svaret att hon var på jobbet och inte kunde snacka, ringde upp henne några timmar senare för att inte få något svar och lämna ett sms om att jag ville snacka med henne, fick varken samtal eller svar via sms.
Nu loggar hon in via msn då och då utan att skriva något.
JAg har försökt sluta tänka på henne försökt gå ut och ha roligt men allt jag gör eller tänker på påminner mig om henne, all musik som går på tv och radio som är 98% om nyförälskade par.
Vad har ni för tips? känner mig så borta, kände mig i början deppig och gråtfärdig för att övergå till hat och ilska mot henne. nu vill jag bara glömma henne och få detta bara bakom mig.
|
|
|
2008-03-02, 03:32
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2008
|
Ställ henne mot väggen och kräv ett ärligt svar. Att du inte förstår varför hon tar avstånd gör ju bara det hela jobbigare.
|
|
|
2008-03-02, 03:53
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sleigh
Ställ henne mot väggen och kräv ett ärligt svar. Att du inte förstår varför hon tar avstånd gör ju bara det hela jobbigare.
|
Håller med till 100% Låt henne inte ta denna tid från dig, du behöver ett svar och det är NU, själv är jag 21 och var tillsammans i 1 år med min dåvarande tjej det tog slut för 3 månader sedan... Din situation är sjukt svår, de enda du måste kräva är ett svar, ge henne inte tid att tänka blir bara värre då, gör inte samma fel som mig.
|
|
2008-03-02, 04:12
|
|
Doktor Anders
Reg.datum: Dec 2003
|
Du ska INTE ettra på henne på msn, med sms eller över telefon.
Du måste visa vad du vill genom att leva ut vad du vill, inte prata om det och kräva definitiva svar. Det är en grym romantik/erotik-dödare! Det kanske finns något där men i sådana fall kanske hon vill att du vågar visa det när ni träffas och att du beter dig som att det är självklart att hon är intresserad. Ge henne lite utrymme. Är hon nyfiken på dig och om det kanske kan vara något kommer hon säkert ge dig fler chanser om du låter det här gå. På killspråk så måste du våga visa att du har en ***!
Om du kan få henne att känna sig bekväm igen och kanske du hittar ett bra läge att visa vad du vill med annat än ord. Om ni gör något där ni båda har väldigt roligt och det känns mer som en dejt kanske du kan när ni säger hejdå till varandra säga att det var en jäkligt trevlig kväll och börja med att ge henne en puss på kinden eller nånting. Tråka inte ut henne genom att kräva säkerhet på en gång!
Om du inte kan hålla dig så får du väl gå all in och kräva ett svar men jag tror inte det kommer att gå bra. Det positiva är väl isåfall att du kanske kan tycka att du gjort ditt bästa och gå vidare, om det är det du vill.
Senast redigerad av AndersHermansson den 2008-03-02 klockan 04:14.
|
|
|
2008-03-02, 07:46
|
|
Not so innocent
Reg.datum: Nov 2005
|
Det som förstör unga killars framtida relationer är att de ofta inte är så mycket på. Man behöver inte vara "på" på ett desperat sätt, men när man har kastat bollen måste man ju fortsätta spela. Har du sagt till henne att du är intresserad och sedan inte vissat något annat intresse eller gett tecken på att det är sant, kan hon tycka att du bara driver med henne eller så. Visa lagom stort intresse som att bjuda henne på en kopp kaffe t.ex. Har ni mycket gemensamt så kommer ni att ha mycket att prata om. Och börja därifrån, se vad som hände. Hon kanske fortsätter vara ointresserad då har du iaf pratat med henne och vet var hon står. Annars kan en fika leda till en fika till. Det är så de ska ju gå i början av en relation.
|
|
|
2008-03-02, 08:00
|
|
Banned User
Reg.datum: Jul 2007
|
Du ska ha mer cred än henne iallafall som inte ens vågar prata med dig.
|
|
|
2008-03-02, 12:02
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av AndersHermansson
Om du inte kan hålla dig så får du väl gå all in och kräva ett svar men jag tror inte det kommer att gå bra.
|
Problemet är ju att hon kanske inte tycker att han ettrar. Hon kanske bara blivit intresserad av en annan kille. Hon kanske vill ha en stund för sig själv. Hon kanske blivit lesbisk. Hennes pappa kanske precis avlidit.
Om han säger "Jag vill ha ett ärligt svar, jag fick känslan av att du först var lite intresserad av mig, men nu verkar du bara ta avstånd. Hur känner du?" Så får han ju svar direkt. Kanske hon säger "Du har varit för ettrig" och då får han ju spela därifrån.
|
|
|
2008-03-02, 12:14
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2006
|
Verkar vara riktig kärlek  Fika med henne eller något.
|
|
|
2008-03-02, 12:20
|
|
TränaSäljaLiggaSpela
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sleigh
|
Haha vafan, hon vill inte ha honom, easy as that. Det krävs ingen raketforskare för att förstå att en människa vill umgås med någon han/hon tycker om. Och hon vill tydligen inte umgås/prata med dig.
|
|
|
2008-03-02, 12:23
|
|
mot 100 pannor
Reg.datum: Dec 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fatalist
Haha vafan, hon vill inte ha honom, easy as that. Det krävs ingen raketforskare för att förstå att en människa vill umgås med någon han/hon tycker om. Och hon vill tydligen inte umgås/prata med dig.
|
+1
Glöm och gå vidare.
|
|
|
2008-03-02, 12:25
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fatalist
|
helt rätt. När hon inte svarat på dina sms eller telesamtal borde du lagt ner redan där.
|
2008-03-02, 12:26
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2007
|
Vissa här verkar ju ha en störd mentalitet.
Det är ganska självklart att hon är VÄLDIGT osäker efter det som hänt.
Men räkna inte med henne, lev ditt liv och tänk på annat, jag tror hon kommer höra av sig nån dag.
|
|
|
2008-03-02, 12:39
|
|
Workaholic
Reg.datum: Jul 2004
|
+1, det bästa man kan göra i en sådan situation är att fokusera på annat (arbete, gym, skola, ja nånting) så är det mycket lättare o glömma. Ju mer man sitter hemma o funderar på Fredags/Lördagskvällarna desto tokigare blir man
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
|
|
|
2008-03-02, 13:32
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av fdg
Tjejen som det handlar om har varit som min andra "hälft", hon är rolig, och har samma tänk sätt som jag, vi har kännt varandra ca 6-7 månader.
|
Alltså... du har hamnat i kompis-facket, istället för att etablera dig som man i hennes ögon, och nu har du skrämt henne genom att förkunna din kärlek. Stort misstag.
Om du får kontakt med henne igen får du försöka bygga på annat än just kompis-känslor. Forumets PUA-nissar kan säkert komma med värdefulla tips, om de tas med en nypa salt.
|
|
|
2008-03-02, 15:40
|
|
Spamming user
Reg.datum: Nov 2003
|
Ja, som dom säger har du dumpat det, ge fan i att förklara era känslor för tjejen fören du har fått doppa, eller iaf har kommit så långt med förhållandet att ni mer eller mindre är ihop.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:46.
|

|