Vi var fyra killar som gick hem från krogen (jag och en till drack ej) i Upplands Väsby och klockan var cirka 04.00. När vi är 100m ifrån första stoppet (där en av oss bodde). Kommer det fram ett gäng och ponerar att vi har sagt något om dem, jaha tänkte man direkt. Idioter på gång.
De var 6-7 stycken och 18 år. Fulla som svin. Och började direkt att tjafsa med oss.
Vi tog alla en varsin smäll men behåll lugnet, vi försökte lugna ned dem och det lyckades ganska bra, men 5 sekunder senare så gick de roidrage.

De hoppade jämnfota på min polares huvud och sparkade honom i ansiktet, denna kille är nästan två meter och går på boxning. Det var som att slåss med träd dessa. De var höga på ecstasy fick vi veta i efterhand ..
Hur som helst hände det massor med saker men värt att nämna för er som vill höra att de fick lite ont: Min kompis gick och hämtade ett svärd (han lavjar) som var av järn och riktigt tungt, han lät skidan vara på. Det var han som blev hoppad på huvudet så han var inte lugn med svärdet och de fick åka in ganska omfattande till sjukhus.
Polisen kom (efter en lång tid) och det är upp till åklagaren nu om han ska åtala. Det handlar om olaga hot, misshandel, grov misshandel, stöld, skadegörelse. Och förhoppningsvis för drogerna.
Kompisen ska opereras idag och det kommer gå bra. Vi hade dock tänkt gå ett gäng idag på potc tre, 10 personer. Och det känns inte kul att han inte får gå med oss när vi sett fram emot detta länge.