2008-02-04, 14:14
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2007
|
Gymnasiet, boring!
Usch vad tråkigt skolan är. Jag som tyckte 7-9 var jobbigt, men första året på gymnasiet är ju hundra gånger värre. Först valde man en tråkig linje (el/data), sedan någon månad tillbaka började jag på industriprogrammet, lika tråkigt där.. Usch vad ska man göra, det enda som är roligt är att träna, skolan far åt *******!!!
Någon annan som har lika roligt som jag i skolan och vill dela med sig utav sina livs gåtor?
|
|
|
2008-02-04, 14:19
|
|
James Bond
Reg.datum: Nov 2005
|
jag  är så omotiverad och tycker det är så tråkigt att det inte finns.
Skulle valt byggistället..
|
|
|
2008-02-04, 14:30
|
|
Living the good life
Reg.datum: Jul 2004
|
Försök ha kul med klasskompisar och så iallafall, så det blir värt att gå dit. Att inte sköta gymnasiet i alla fall hyffsat tror jag dom flesta ångrar efteråt.
Visst det kanske är boring, men det är inte så jäkla kul att kliva upp tidigt varje morgon, släpa sig till jobbet. Stå och vända hamburgare hela dagen, göra rent fritösen och allmänt stressa. Släpa sig hem, slå sig ner i soffan helt slut efter en lång arbetsdag, flippa några kanaler på TVn och sen behöva gå och lägga sig för nästa arbetsdag.
|
2008-02-04, 14:38
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av The_RobRoy
Försök ha kul med klasskompisar och så iallafall, så det blir värt att gå dit. Att inte sköta gymnasiet i alla fall hyffsat tror jag dom flesta ångrar efteråt.
Visst det kanske är boring, men det är inte så jäkla kul att kliva upp tidigt varje morgon, släpa sig till jobbet. Stå och vända hamburgare hela dagen, göra rent fritösen och allmänt stressa. Släpa sig hem, slå sig ner i soffan helt slut efter en lång arbetsdag, flippa några kanaler på TVn och sen behöva gå och lägga sig för nästa arbetsdag.
|
Det enda som är kul med den linjen jag går nu är att mina klasskompisar är så jäklar roliga. Jag förstår att det kanske inte är så kul, men det är inte heller kul att gå en linje som man enbart är rolig för man har bra kompisar. Byta linje igen vore ju lika bra, bara det att varenda linje verkar otroligt tråkig. Sen kanske jobba med något som man tvingat sig 3 år igenom, det låter inte heller så kul.
|
|
|
2008-02-04, 14:38
|
|
jag älskar min kropp
Reg.datum: Sep 2007
|
Du skulle valt ett program med mer tjejer typ samhäll eller handel, då hade det genast blivit mer intressant för dig att gå till skolan
|
|
|
2008-02-04, 14:39
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tabbe
jag  är så omotiverad och tycker det är så tråkigt att det inte finns.
Skulle valt byggistället..
|
Vad går du nu då?
|
|
|
2008-02-04, 14:39
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av stargate
Du skulle valt ett program med mer tjejer typ samhäll eller handel, då hade det genast blivit mer intressant för dig att gå till skolan 
|
Haha jo det kan jag nog hålla med om, hehe:P
|
|
|
2008-02-04, 14:42
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2007
|
Kan det inte bli vad man gör det till? Vad är det som är så tråkigt?
|
|
|
2008-02-04, 14:45
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Torwald
Kan det inte bli vad man gör det till? Vad är det som är så tråkigt?
|
Tex industriprogrammet jag går på nu då. Jag trodde det skulle vara kul att stå vid maskiner osv. Men det var tråkigt. Det kvittar hur kul man har med kompisarna, tycker man det är tråkigt med det så är det ju tråkigt.
|
|
|
2008-02-04, 14:45
|
|
#VilaLagom
Reg.datum: Oct 2004
|
Gymnasiet är ju hur kul som helst när alla polare är precis lika oengagerade i skolan som en själv. Man kan ju hitta på vad man vill
|
2008-02-04, 14:48
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Klicken
Tex industriprogrammet jag går på nu då. Jag trodde det skulle vara kul att stå vid maskiner osv. Men det var tråkigt. Det kvittar hur kul man har med kompisarna, tycker man det är tråkigt med det så är det ju tråkigt.
|
Om du tycker att det suger att stå vid maskiner kanske det är dumt att gå en yrkesutbildning som leder till att du får stå vid maskiner? Gör något mer akademiskt då?
|
|
|
2008-02-04, 14:51
|
|
Reg.datum: Apr 2004
|
Finns ju alternativa karriärer som inte är beroende på en gymnasial utbildning. T. ex. droger eller WoW.
|
|
|
2008-02-04, 14:51
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Gymnasiet var nog den roligaste skoltiden för mig. Välj något du är intresserad av istället.
|
|
2008-02-04, 14:52
|
|
Living the good life
Reg.datum: Jul 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Klicken
|
Hur kan det vara så enormt tråkigt att stå vid en maskin? Lider du när du måste sitta på en buss och titta ut genom fönstret också? Varenda minut kan ju inte vara en berg och dalbane-resa. Pilla lite vid din maskin, snacka lite skit med några polare, pilla lite till, snacka lite mer skit, lektionen är slut, hur illa kan det vara?
Om jag gav dig precis vilket jobb som helst just nu, vad skulle du då ta för jobb? Vad är det som är kul?
|
2008-02-04, 14:52
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2003
|
1. Har du funderat på vad du vill göra i livet? Om inte, gör det, sen väger du fördelen med att gå ut gymnasiet mot nackdelarna.
2. Om du var less på skolan redan på högstadiet är det inte så konstigt att du är det på gymnasiet. Att sedan läsa ett program som åtminstone högst troligt leder frånvaroligan hjälper nog inte heller (det jag menar är att dina klasskamrater, trots att de är roliga, kanske inte riktigt motiverar dig till att ...motivera dig heller)
3. Inse att livet inte är en dans på rosor och att du får offra lite för att komma dit du vill.
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:21.
|

|