Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-05-18, 01:29   #1
katyn
Registered User

Reg.datum: May 2008
Något som passar mig?

Hej, jag är ganska ny på forumet så jag vet inte om jag postat rätt eller om jag ens får göra en sån här tråd, läste igenom reglerna hur som helst. Kan även tillägga att jag är ganska ny inom träning också, så ha det i bakhuvudet när ni läser tråden

Jag har kört på intensivt nu i 4månader, och försöker bygga så mycket "volym" som möjligt. Jag är 179cm lång, väger 69kg, 18år och har förbannat svårt att öka i vikt. Övningar är det inga problem med, så det kanske ligger i kosten också? :o

Nu tänkte jag att jag kunde få hjälp av er här på forumet att hitta något som passar in på mig? förlåt om jag har lagt in tråden fel eller dylikt. Är som sagt ny här

Förut har jag kört på Fierce &ganier men jag märkte inte så mycket skillnad, nästan ingenting av gainern Nu kör jag på Whey-80 som jag själv tycker är bra, jag är inte ens smal på morgonen längre (dem som har varit riktigt smala vet vad jag menar). Men ifall någon haft samma problem som mig och har någon lösning så skicka gärna ett inlägg mvh katyn.
katyn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-18, 07:37   #2
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Hej! Välkommen! Självklart får du starta trådar.

Citat:
Ursprungligen postat av katyn Visa inlägg
har förbannat svårt att öka i vikt. så det kanske ligger i kosten också?
Det är bara i kosten det ligger.

Går du inte upp i vikt, äter du för lite (även om du själv tycker att du äter mycket). Svårare än så är det inte.

Så fort du äter mer kalorier än du gör av med, går du upp i vikt. Detta gäller alla. Går du inte upp i vikt, gör du av med mer kalorier än du äter.

Lösning: ät mer. Främst mer mat, men kalorier från gainers och proteinpulver räknas också dit. Har du svårt att få i dig mer mat, ät mer energität och/eller lättäten sådan; nötter, glass, choklad, gainers, osv, ovanpå en bas bestående av en varierad, nyttig baskost.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-18, 09:34   #3
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Välkommen till forumet!
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-18, 11:20   #4
katyn
Registered User

Reg.datum: May 2008
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Hej! Välkommen! Självklart får du starta trådar.

Det är bara i kosten det ligger.

Går du inte upp i vikt, äter du för lite (även om du själv tycker att du äter mycket). Svårare än så är det inte.

Så fort du äter mer kalorier än du gör av med, går du upp i vikt. Detta gäller alla. Går du inte upp i vikt, gör du av med mer kalorier än du äter.

Lösning: ät mer. Främst mer mat, men kalorier från gainers och proteinpulver räknas också dit. Har du svårt att få i dig mer mat, ät mer energität och/eller lättäten sådan; nötter, glass, choklad, gainers, osv, ovanpå en bas bestående av en varierad, nyttig baskost.

Tack för svaren

dags att börja käka x3 nu då
katyn är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:01.