Måste skriva av mig.
Hade precis varit och hämtat ut min tenta (1% ifrån VG för övrigt.) och stod på bussen hem. Mina knän värkte as och jag tog gott mod i att jag hade en tid hos ortopeden idag. Hur som helst stod jag upp då platserna var fyllda och några äldre damer hade gått på bussen samtidigt som jag så jag tänkte vara artig och låta dem sitta.
Hur som helst, när jag väntar på att bussen ska stanna på min hållplats så ställer sig en äldre "dam" upp bakom mig. När bussen precis har stannat men dörrarna inte öppnats så får jag en hård knuff i ryggen, och med mina knän och fokus på telefonsamtalet hade jag inte en chans och faller mot dörren som inte ens hade börjat öppnas. Nu ska jag inte överdriva, det var inte handfallet fall mot dörren och jag fick balansen tillbaka rätt snabbt och då öppnas dörrarna och jag går ut och vänder mig ilsket om och ser att det var damen som ställt sig upp tidigare som knuffat mig.
Här skulle jag precis fråga "Varför gjorde du så?" men det hinner jag inte. Kärringen bräker ur sig "Satans unge, du ska ge fan i att stå i vägen." och lite andra mindre vänliga muttrande samtidigt som hon vänder sig om och börjar gå.
Jag var helt förstummad och visste att jag inte kunde gå efter och skälla ut henne efter noter med tanke på telefonsamtalet, så jag sket i henne och gick mot posten som jag hade tänkt från början.
Kärringen var på väg mot samma håll och jag gick om henne och då tittade hon förskräckt på mig som om hon trodde att jag skulle hämnas. Men som sagt, jag tittade knappt mot henne och bara fortsatte in i butiken där posten låg (Malmborgs i Lund).
När jag stannar precis innanför dörrarna och läser annonser som satts upp på väggen samtidigt som jag avslutar mitt samtal så går kärringen förbi igen, och vad gör hon? Jo, hon känner sig säker i butiken med så många runt omkring oss, så hon ger mig fingret! Kärringjäveln ger mig fingret!
Jag och arbetarna som såg det spärrade upp ögonen och en av butiksbiträdena som kände igen mig frågade vad sjutton det handlade om.
Jag blir så arg! Hade det varit en yngre person hade jag utan tvekan tagit tag i personen och frågat vad i helvete denne trodde att den sysslade med.
Satkärring!