Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-01-17, 16:41   #1
Deven
Registered User

Reg.datum: Jan 2008
Någon här som lider av hypotyreos

Hej, har fått reda på att jag har lider av hypotyreos och därför haft problem med träningen (vikt minskningen). Undrar om det är någon här på forumet som har hypotyreos och som får resultat av sin träning....vill gärna ha tips på hur jag skall gå till väga för att få resultat.
Deven är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-17, 16:46   #2
fat_joe
Registered User

Reg.datum: Jun 2004
Hur länge har du tränat?
Om jag träffar en kille och går och äter och om vi kommer fram till att vi ska dela på notan så är han nog ingen kille jag vill träffa mer... Jag inisterar att få betala för att se hur länge han kan hålla på, men ger han sig lätt så tycker jag inte att han är man nog i mitt tycke.
fat_joe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-17, 16:57   #3
Slimfit
Registered User

Slimfits avatar

Reg.datum: Nov 2005
Du menar inte hypertyreos som ger för hög ämnesomsättning? Med tanke på viktminskningen.
Gammal 2008-01-17, 17:40   #4
Deven
Registered User

Reg.datum: Jan 2008
har inte tränat på ett halvår (fick reda på att jag led av hypo då) så att kroppen kan repar sig i lugn och ro....känner att nu är det dags att börja igen men vet inte riktigt om kroppen kommer att samarbeta med mig så att säga.....

det jag har tänkt mig e om någon som vart i min situation vet hur man skall börja och vad man skall göra, då när jag tränar så blir jag bara starkare det händer ingenting annat. Förlorar inget fett, vilket leder till att istället för att bli slim blir jag större.....

Slimfit: jag lider av hypo....jag går inte ner något....
Deven är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-17, 22:25   #5
Mental
Ölkonnässör

Mentals avatar

Reg.datum: Feb 2004
Så med resultat av träningen så menar du inte muskulär utveckling utan fettförlust? Det gäller att vara tydlig på det här forumet, inte så lätt att veta vad någon annans mål med träningen är.

Du kommer få normala TSH och T4 när du kommer igång med levaxinbehandling och då bör din ämnesomsättning bli normal igen.

Har en kvinnlig bekant som drabbats, och hon lever ett normalt liv när hon väl kom under behandling.

Även som obehandlad kan man gå ned i vikt, det är bara svårare och tar längre tid, men som tur är har du ju diagnostiserats och kommer få hjälp

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:54.