Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-02-26, 22:52   #1
14K
Registered User

14Ks avatar

Reg.datum: Dec 2008
Överträna?

Som många vet som läser min journal så kör jag min diet strikt. Nu har jag en liten fråga angående lite extra träning jag tänkte klämma in.

Utöver styrketräningen som är 4-5 dagar i veckan så har jag börjat med crosstrainer/springa på morgonen, på gymmet. O jag tränar detta innan jag äter frukost.

Min fråga är då, är det dåligt träna just löpning/crosstrainer 1 timme innan frukost, förbränner jag mer om jag kör cardio på morgonen och styrke på kväll? Kan det bli för mycket? Tack för svar
14K är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-27, 12:58   #2
C.E.J.
Korsordet

C.E.J.s avatar

Reg.datum: Oct 2007
Det blir nog knappast för mycket iaf. Eftersom du är överviktig antar jag att du inte rör dig särskilt mycket i vardagen.
Gammal 2009-02-27, 13:10   #3
kalajset
Registered User

kalajsets avatar

Reg.datum: Nov 2006
Det blir ingen praktisk skillnad när på dagen du lägger in konditionsträningen i förbränningssyfte, den enda skillnaden annars skulle isåfall vara på det plan att kroppen kan få lite svårare att behålla muskler vid "samtida" konditionsträning. Men detta är mer på ett teoretiskt plan, och med ett hyffsat vettig upplägg i övrigt är jag övertygad om att skillnaden lär bli minimal/och/eller överkomlig för alla som inte har absolut maximal muskeltillväxt som mål.
Gammal 2009-02-27, 13:18   #4
Snobbe
Registered User

Reg.datum: Sep 2008
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
Det blir nog knappast för mycket iaf. Eftersom du är överviktig antar jag att du inte rör dig särskilt mycket i vardagen.
öh va? Du vet att det finns andra sätt att bli överviktig på än att inte röra sig som o tex äta för mycket.
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-27, 14:17   #5
14K
Registered User

14Ks avatar

Reg.datum: Dec 2008
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
Lite fel där, rör mig mycket, har bara haft oturen och äta fel saker, vid fel tider och så har man blivit så, jag är dock mycket mer aktiv nu än jag var förra året innan jag påbörjade min def. Men det jag vill säga är. nu tränar jag ca 4-5 gånger styrketräning i veckan + cardio vissa dagar och även morgon + kvällspromenader. Försöker kombinera promenader med cardio.
14K är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-27, 18:31   #6
Siphon02
Registered User

Reg.datum: Nov 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Snobbe Visa inlägg
öh va? Du vet att det finns andra sätt att bli överviktig på än att inte röra sig som o tex äta för mycket.

Genetik är även en stor del i detta.
Siphon02 är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:36.