Nu har jag fått tummen ur röven och ska rätta till mitt liv. Alltså, inget mer dag ut i ända ps3 eller datorspelande, utan det blir träning och en kropp man kan känna sig stolt över.
Lite allmänt om mig
Ålder: 16
Boende: Stockholm
Född: 1993
Tillgång till gym: Ja
Kondition: Botten
Vilopuls: Cirkus 70BPM
Historik:
Ålder 5-8, simning och fotboll
9-14, amerikansk fotboll
13-15, överdrivet datorspelande och läskdrickande
15-16, cirkus en månad simning
16-, löpning, eventuellt gym
Längd: 182cm
Vikt: 70-72kg
Vikthistorik: Mellan 13 och 15 satt jag mycket vid datorn, vilket ledde till en övervikt, jag vägde då ca 80kg på mina 180cm, och var allmänt fet, jag slutade proppa i mig godis och läsk och rörde mig eventuellt mer och gick ner till 75. Nu som 15 och 16 åring så ligger jag på 70-72 på mina 182cm.
70kg på 182cm kan verka normalt, dock så har allt hull jag lagt på mig och musklerna som försvann efter amerikansk fotboll gjort mig smalfet, eller iaf vad jag anser smalfet.
Bild på mig!
Har nu för att bygga upp konditionen och bränna fett börjat löpträna, och det gör jag varannan dag, och det längsta jag har "sprungit" hittils är 3,8km, och det med ett par inslag av gång. Men jag lyckades hålla en bra och jämn takt och det kändes väldigt skönt.
Jag läste dock att man som smalfet bör bygga upp muskler först, och därefter deffa. Jag undrar däremot om det också skulle fungera att jag löptränar fram till sommarlovet, då jag köper gymkort, och fortsätter med löpningen och gymmar.
Det jag vill ha av er är då tips på hur jag kan gå tillväga för att få bort det ni ser på bilden, bilringarna och brösten -.-, fungerar det alltså att jag löptränar varannan dag, ligger på kaloriunderskott och sen på sommaren börjar gymma. Eller kommer detta att få mig att gå ner i vikt för att sedan ändå se tjock ut?
Mods kan eventuellt flytta denna tråd till rätt plats, visste ej om denna skulle ligga i träningsjournaler och bilder eller diet -deff och fettminskning
Stavfel förekommer nog, skyller på den sena tiden