2008-01-19, 03:37
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2006
|
Livets gåta = man skrattar
Livet och universums stora gåta kan vara löst..!
svaret är.. "ingen mening".
Det sägs universum är oändligt, att det aldrig tar slut, att big bang bara skedde HELT utan mening, och att planeterna och universum drar ihop sig, såkallad implosion, och sedan exploderar ut igen. Att detta repeteras om och om igen. Därför så borde allting annat som existerar inom universumet följa samma lag, att allt föds och dör.. och sedan startar om på ny kula! vi respawnar helt enkelt, som i spel (inte skratta).
Därför så spelar inget av det vi gör nån roll, eftersom om allting skiter sig så kommer vi starta om på ny kula som en formaterad hårddisk, helt ovetandes om det tidigare livets händelser.
Så varför inte bara ge fan i allting som heter " viktigt " som vi från barnsben blivit hjärntvättade om. T.ex. "bra jobb" "en god utbildning är viktigt" etc
Istället så borde alla göra som dom vill, och BARA ha roligt, för inget av det vi gör har någon betydelse.
Alltså, inget har någon mening, varken det stora yttre eller det runtomkring en själv.
livet är ett skämt, så skratta förfan.
vad har folket för åsikter riktigt om detta?
|
2008-01-19, 03:55
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av katzeklo
[...]vi respawnar helt enkelt, som i spel (inte skratta). [...]
|
Här skrattade jag. De övriga minuterna av mitt liv vill jag ha tillbaka.
|
|
|
2008-01-19, 04:00
|
|
Besserwisser
Reg.datum: Aug 2004
|
Hur kul har man om man inte har råd att göra något alls? Är det askul att vara hemlös?
Hur kul är det att inte ha utbildning nog att ens förstå språk och kulturer?
Fylleidiot.
|
|
|
2008-01-19, 04:00
|
|
Spamming user
Reg.datum: Nov 2003
|
Teorin om att allt drar ihop sig är inte mer än en teori, och knappast råder det någon konsensus (stavning?) om den, och oavsett om universum drog sig ihop eller ej, så behöver inte det leda till till slutatsen att allt som har hänt på varenda planet, varenda liv osv kommer hända igen.
Bla bla bla.
Iaf, ja, jag tror att livet blir vad man gör det till, därmed inte sagt att man ska skita i allt för det inte har någon mening, det vore inte mer än att bli barnslig, saker har den mening du ger dom, mer eller mindre.
|
|
|
2008-01-19, 04:04
|
|
Joser
Reg.datum: May 2007
|
Det enda som intresserar mej just nu är hur häftig
den s.k. stormen kommer att bli....
|
2008-01-19, 04:23
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av tossefar
Fylleidiot.
|
Bara för att man sitter vid datorn halv fem på lördagmorgon så betyder det inte att man är onykter. Ge fan i barnsligheterna och va glad ^^
|
2008-01-19, 04:32
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev
Teorin om att allt drar ihop sig är inte mer än en teori, och knappast råder det någon konsensus (stavning?) om den, och oavsett om universum drog sig ihop eller ej, så behöver inte det leda till till slutatsen att allt som har hänt på varenda planet, varenda liv osv kommer hända igen.
|
Tänkte att detta kan vara anledningen till de såkallade deja-vu'upplevelserna som folk har. Men det behöver inte riktigt vara så att allting repeteras punkt och pricka, utan du börjar om ett nytt liv, sakerna som händer från A till B tror jag oftast sker helt slumpmässigt.
Fast ska jag vara ärlig så tro jag att punkt B inte existerar, inget slutgiltigt iallafall. Utan har materian som allt består av uppkommit så tror jag att det aldrig tynar bort.
Allt skaptes utan mening och utan mening skall det förbli och aldrig försvinna(är vad jag tror iallafall).
Senast redigerad av katzeklo den 2008-01-19 klockan 04:34.
|
|
|
2008-01-19, 06:04
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2004
|
Det är en teori att det sker tills universum hittar den rätta balansen och expanderar till oändligheten. Forskarna säger att just nu tyder inga tecken på att expansionen inte ska fortsätta en lång tid fram över.
|
|
|
2008-01-19, 06:54
|
|
Registered Snoozer
Reg.datum: Oct 2006
|
Citat:
Tänkte att detta kan vara anledningen till de såkallade deja-vu'upplevelserna som folk har. Men det behöver inte riktigt vara så att allting repeteras punkt och pricka, utan du börjar om ett nytt liv, sakerna som händer från A till B tror jag oftast sker helt slumpmässigt.
Fast ska jag vara ärlig så tro jag att punkt B inte existerar, inget slutgiltigt iallafall. Utan har materian som allt består av uppkommit så tror jag att det aldrig tynar bort.
Allt skaptes utan mening och utan mening skall det förbli och aldrig försvinna(är vad jag tror iallafall). 
|
Deja-vu är bara din hjärna som spelar dig spratt precis som allt annat.
Det är kanske möjligt att universum kommer förintas och bildas igen men det är inget vi kommer ha glädje av, det gäller att ta vara på tiden man har och göra det bästa av den.
Vi tilldelas bara en hjärna, en gång.
Min mening med livet är att få barn och föra ens gener vidare.
|
|
|
2008-01-19, 09:18
|
|
Banned
Reg.datum: Dec 2007
|
Citat:
Livet och universums stora gåta kan vara löst..!
svaret är.. "ingen mening".
Det sägs universum är oändligt, att det aldrig tar slut, att big bang bara skedde HELT utan mening, och att planeterna och universum drar ihop sig, såkallad implosion, och sedan exploderar ut igen. Att detta repeteras om och om igen. Därför så borde allting annat som existerar inom universumet följa samma lag, att allt föds och dör.. och sedan startar om på ny kula! vi respawnar helt enkelt, som i spel (inte skratta).
Därför så spelar inget av det vi gör nån roll, eftersom om allting skiter sig så kommer vi starta om på ny kula som en formaterad hårddisk, helt ovetandes om det tidigare livets händelser.
Så varför inte bara ge fan i allting som heter " viktigt " som vi från barnsben blivit hjärntvättade om. T.ex. "bra jobb" "en god utbildning är viktigt" etc
Istället så borde alla göra som dom vill, och BARA ha roligt, för inget av det vi gör har någon betydelse.
Alltså, inget har någon mening, varken det stora yttre eller det runtomkring en själv.
livet är ett skämt, så skratta förfan.
vad har folket för åsikter riktigt om detta?
|
Att du är patetisk.
|
|
|
2008-01-19, 10:27
|
|
Registered User
|
Bra skämt.
|
|
|
2008-01-19, 10:28
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2007
|
Citat:
vi respawnar helt enkelt, som i spel (inte skratta).
|
Men det är en jävla väntetid. Därför spelar jag bara deathmatch.
|
|
|
2008-01-19, 10:42
|
|
Registered User
|
Jag saknar quick save/quick load-funktionen ibland
|
|
|
2008-01-19, 10:46
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2007
|
Hur schysst är det om nån gör en spawnkill när man väl kommit till nästa liv?
|
|
|
2008-01-19, 10:48
|
|
Banned User
Reg.datum: Nov 2004
|
Du kanske inte är onykter. Men jag känner igen det här. Sen natt, ett smile på fejset och flummiga tankar. Jag vet vad du gjorde i natt.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:47.
|

|