Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-10-28, 22:30   #1
snartspensligvegan
Banned

snartspensligvegans avatar

Reg.datum: Oct 2007
Dags att gå ur svenska kyrkan!

Ni som har tänkt på det även i år, passa er så det inte blir försent (2a november), nu äre dags att ta tag i det:

http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?di=43291 + http://www.humanisterna.se/images/Fi...nskakyrkan.pdf == win

Räcker det där för att ge mig resterande 40% ban? Hets mot folkgrupp? Religionsutövarkränkning? Sanningssägande?
snartspensligvegan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-28, 22:32   #2
Krampus
Jag kan en rolig historia.....

Krampuss avatar

Reg.datum: Apr 2005
Jag tänker gå med igen så att jag kan rasera dem inifrån. Hallelujah.
Krampus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-28, 22:36   #3
snartspensligvegan
Banned

Bli präst och lära ut egna sanningar?

Byter ut predikstolen mot squatrack o grejer? Bänkarna blir liggande med tillhörande stänger? Stenarna utanför ersätts med atlasstenar? Sådana korslyft med.. ja.. korset från taket? =P

Ovanstående är inte seriöst menat, gravar och stenar är ok, såklart, klart man skall få minnas de som har dött.

Eller tro på spaghettimonster, men om man inte tror på det är det ju dumt att vara aktiv medlem i och finansiera det hela.
Gammal 2007-10-28, 22:38   #4
NiXPhoenix
Banned

Reg.datum: Oct 2003
De är väl officiellt emot homoäktenskap, självklart att man fortsätter vara med då. Jag tycker politikerna borde låta folket rösta i den frågan istället för att bara bestämma nåt själva.

Sen har jag ingen inkomst och betalar inte heller någon kyrkoskatt.
NiXPhoenix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-28, 22:42   #5
Trance

Trances avatar

Reg.datum: Apr 2004
Skall gå ut, har ingen skrivare men skall nog gå förbi och begära utträde. Då kanske man får en fin diskussion och en präst som försöker kasta besvärjelser på en. Typ Smite level 3.
Trance är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-28, 22:43   #6
snartspensligvegan
Banned

Å andra sidan borde ju inte idioter få rösta om de riskerar att utgöra en majoritet av befolkningen ;D
Gammal 2007-10-28, 22:44   #7
Dissector
Steve is teh shit!

Dissectors avatar

Reg.datum: Jun 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Skall gå ut, har ingen skrivare men skall nog gå förbi och begära utträde. Då kanske man får en fin diskussion och en präst som försöker kasta besvärjelser på en. Typ Smite level 3.

On topic så vet jag inte om jag är medlem. Får luska lite i det där. Om det var så sent som 1996 man slutade skriva in folk vid födseln så är jag antaligen medlem.
Dissector är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-28, 22:48   #8
NiXPhoenix
Banned

Reg.datum: Oct 2003
Citat:
Ursprungligen postat av snartspensligvegan Visa inlägg
Å andra sidan borde ju inte idioter få rösta om de riskerar att utgöra en majoritet av befolkningen ;D

Hehe, det där kan jag inte säga emot helt faktiskt.

Min åsikt är att lesbiska är trevliga på film men i kyrkan har de inte att göra! Okej, de kan få vara där men inte ska de gifta sig där! De flesta som gifter sig i kyrkan tror ju ändå inte på gud, det handlar bara om att de gnäller om att de blir diskriminerade.
NiXPhoenix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-28, 22:54   #9
snartspensligvegan
Banned

Och om man nu tror på gud och råkar vara lesbisk så skall man inte få gifta sig? För att? Det inte följer mönstret som ger ett stabilt samhälle där kyrkan kan styra folket?
Gammal 2007-10-28, 22:55   #10
Chris
Registered User

Chriss avatar

Reg.datum: Apr 2002
Citat:
Smite kan göra ganska ont om han är rätt speccad.
Chris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-28, 22:56   #11
Trance

Trances avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Ursprungligen postat av snartspensligvegan Visa inlägg
Och om man nu tror på gud och råkar vara lesbisk så skall man inte få gifta sig? För att? Det inte följer mönstret som ger ett stabilt samhälle där kyrkan kan styra folket?
Klart man inte skall få tvinga sig in i en privat organisation och utföra en av deras ritualer mot deras vilja. Däremot så bör ju allt vara helt skiljt från staten och kyrkans vigsel skall sakna all laglig mening.
Trance är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-28, 22:57   #12
Stoltz
Jag ber om det.

Stoltzs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Citat:
Men bara om man använder featen Great Smite I - X annars så blir dmg bara 1,5 x CHA modifier - 10.
Citat:
Ursprungligen postat av NiXPhoenix Visa inlägg
Hehe, det där kan jag inte säga emot helt faktiskt.

Min åsikt är att lesbiska är trevliga på film men i kyrkan har de inte att göra! Okej, de kan få vara där men inte ska de gifta sig där! De flesta som gifter sig i kyrkan tror ju ändå inte på gud, det handlar bara om att de gnäller om att de blir diskriminerade.
Så mycket jag vill säga... Men mitt bättre vetande vägrar göra detta till ännu en sådan tråd

Samfundet som skapades baserat på Jesus kärlek till alla människor oavsett sexualitet, civil status och som genom ett koncil som borde förklaras ogiltigt blev istället ett hatets samfund slår tillbaks!
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-28, 23:06   #13
bear.flowertwig
Fluortanten

bear.flowertwigs avatar

Reg.datum: Jan 2003
Fick tummen ur och skickade in de där pappren i våras. Skönt att få det gjort efter haft det på ska-göra-listan länge. Även om det kanske inte är något livsavgörande beslut
Gammal 2007-10-29, 01:44   #14
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Om jag inte minns fel kan inte "heteropar" ingå partnerskap. Katastrof!
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-29, 02:22   #15
snartspensligvegan
Banned

Citat:
Klart man inte skall få tvinga sig in i en privat organisation och utföra en av deras ritualer mot deras vilja. Däremot så bör ju allt vara helt skiljt från staten och kyrkans vigsel skall sakna all laglig mening.
Är protestantisk lärodom helt emot homosexualitet då? Iofs har du rätt, för ju fler som hatar kyrkan oavsett anledning, exempelvis för att de är bakåtsträvare och störda och inte låter folk gifta sig desto bättre. Om vi bara kunde bli av med alla andra skadliga religioner med så.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:23.