Som jag nämnt tidigare går jag på ketodiet just nu o har enligt pinkeriet på ketostix kommit igång: visar på moderate-high.
Min första fråga är hur mycke denna diet egentligen tär på kroppen, hur onyttigt är det egentligen o finns det risker för leverskador etc. Man vill ju inte gärna pajja kroppen för o slipa av några BF%, då finns det bättre vägar!!
Nämnas bör att jag känner mig rätt seg, viss huvudvärk o är lös i magen...

Dock är det inte så illa att det inte går att uthärda! Vet nån om detta går över efter en viss tid..?
Kan nämna kolhydrat-laddning planeras till söndag.
Min andra fråga är mer av kuggfråge karaktär. Vore det kanske bättre att inta en begränsad mängd kolhydrater före 12 på dagen, ex. havregrynsgröt med minimjölk + prottedrink till frukost. Dock kommer man gå ur ketosis då, men detta kanske inte har nån större inverkan på fettförbränningen...
Jag kanske bör nämna att jag i utgångsläget inte har överdrivet mycket fett att göra av med, har tyvärr inga BF% (finns lite på ryggen att ta av sen onyttigt leverne som barn o förhoppningsvis lite på magen), när jag deffat av något/några kilo kommer kroppsbyggnaden nog snarare vara Pitt/Schenkenberg än Arnold, så det är egentligen inte nån mammutstor vinter bulk som skall göras av med utan snarare sista kilot/kilona med fett för att framhäva de sista nedre rutorna etc. Som åskådliggörs om man drar lite i skinnet neråt (Jag vet alltså att d finns..

)
Jag tränar just nu styrka ca: 3-4 gng i veckan, tar 3-4 morgonpromenader runt 60-70 min. Sen blir det något konditions lr löppass i veckan som ofta ligger runt 60min.
Vore mycket tacksam om nån kunnig ville hjälpa!!