Citat:
Ursprungligen postat av xenite
det jag undrar är ifall det har ngn effekt hur jag äter innan och efter min träning, för jag brukar alltid äta middag runt 5 tiden, sen tar jag och avverkar mitt gympass vid 7 tiden. efter det äter jag minst en tonfiskburk med keso runt halv 9. eftersom jag har hört att det inte är bra att äta rejält på kvällen. så det jag igentligen undrar är ifall jag skall lägga in middagen efter gymmet istället eller fortsätta som jag har det? och finns det ngt annat man kan slänga i sig efter gymmet än tonfisk?
|
Inga fel alls att äta på kvällen, har du dessutom tränat innan är det direkt korkat att inte göra det.
Sedan är det klart du kan äta annat än tonfisk, det är inget särskilt med tonfisk. Pannbiffar och mos är gott t.ex. Köttgryta med ris, kåldolmar och potatis med brunsås, whatever.
Det är inte så att ju tråkigare kost desto mer muskler, "vanlig mat" är precis lika bra som tonfisk och ris. I många fall betydligt bättre med tanke på att tonfisk och ris knappast är världens mest kompletta måltid.