Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Vilken sida är du på?
Palestina 13 16.67%
Israel 65 83.33%
Antal röster: 78. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2025-06-06, 13:08   #571
BelowAverage
Kärvt maskulin

BelowAverages avatar

Reg.datum: Nov 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Nu tycker jag att du enbart är naiv och lite dum. Men det är oftast Rasister allt är någons fel och lite som psykopater så har de aldrig fel.
Jag är också rasist, det är därför jag tycker Israel har mindre fel.
Sen är jag såklart nazist också, det är bara att jag är lite mer rasist än nazist och därför håller på judarna. Annars hade jag såklart tyckt Hamas var helt felfria.

Och sen är ju inte heller Palestina typ 70% pro Hamas till synes, så hade jag inte varit rasistnazist hade jag tyckte att påståendet "alla Palestinier är Hamas" stämmer bättre än "alla Palestinier är civila".
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal igår, 05:59   #572
Magnus N
Skånsk

Reg.datum: Jan 2004
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1384374

"Terrorgruppen har lagt ut hotet på sin Telegramkanal, skriver Jerusalem Post.

En talesperson, Abu Obeida, säger att israeliska styrkor närmar sig den plats där en gisslan, Matan Zanguaker, hålls fången. Och att det riskerar hans liv.

"Vi slår fast att fienden inte kommer att lyckas få tillbaka honom levande. Om den här fången dödas i ett försök att frita honom är ockupationsarmén ansvarig för hans död, efter att vi sparade hans liv under ett år och åtta månader", lyder en del av inlägget.

Enligt den israeliska militären pågår ingen operation för att frita den gisslantagna.

Och denna grupp sitter folk och spelar försvar för....
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal igår, 13:05   #573
Carlo Fatface
Registered User

Reg.datum: Sep 2013
Undrar om det förhållandevis stora stödet för terroristerna hade varit lika stort om det i media beskrivits mer i detalj vad som faktiskt hände den där dagen i oktober. Mer än att människor dödats & kidnappats.

Ranstorp har pratat och skrivit lite om det,men kan inte minnas att några större media gjort det..hur pass brutalt det faktiskt var;torterandet av barn,brutala våldtäkter där kvinnor skar sönder samtidigt,barn ihopvirade med ståltråd för att brännas levande och mängder med liknande saker...

Men svenskar är ju ett bekvämt folk som helst tycker på ett lite lagomt avstånd utan att vilja veta för mycket.Viktigast är ju hur man framstår inför omgivningen..
Carlo Fatface är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal igår, 13:29   #574
sebok
Registered User

Reg.datum: Sep 2024
Citat:
Ursprungligen postat av Carlo Fatface Visa inlägg
Undrar om det förhållandevis stora stödet för terroristerna hade varit lika stort om det i media beskrivits mer i detalj vad som faktiskt hände den där dagen i oktober. Mer än att människor dödats & kidnappats.

Ranstorp har pratat och skrivit lite om det,men kan inte minnas att några större media gjort det..hur pass brutalt det faktiskt var;torterandet av barn,brutala våldtäkter där kvinnor skar sönder samtidigt,barn ihopvirade med ståltråd för att brännas levande och mängder med liknande saker...

Men svenskar är ju ett bekvämt folk som helst tycker på ett lite lagomt avstånd utan att vilja veta för mycket.Viktigast är ju hur man framstår inför omgivningen..
Finns inte mycket belägg för detta, det är ren propaganda skulle jag säga, kan säkert tänka mig att flera hamaskrigare är kapabla till det men går emot logik att något liknande skulle utföras under en sådan snabb operation.
sebok är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal igår, 17:35   #575
Magnus N
Skånsk

Reg.datum: Jan 2004
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-israels-order

"Om mindre än ett dygn hoppas Greta Thunberg ha lyckats ta sig in i Gaza.

Israeliska militären har beordrats att stoppa dem.

Ombord förbereder besättningen sig på att möta dem.

– Vi kommer inte vända om, säger Greta Thunberg."

Släpp igenom dem, några månader i Hamas tunnlar kan nog ändra perspektiv
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal igår, 20:13   #576
Carlo Fatface
Registered User

Reg.datum: Sep 2013
Citat:
Ursprungligen postat av sebok Visa inlägg
Finns inte mycket belägg för detta, det är ren propaganda skulle jag säga, kan säkert tänka mig att flera hamaskrigare är kapabla till det men går emot logik att något liknande skulle utföras under en sådan snabb operation.

Bara en av de mer erkända forskarna i ämnet.
Men du vet nog bättre såklart. Det här är ju ändå Kolozzeum.

Du som vet;hur snabb var den här "operationen"....??
Carlo Fatface är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:20.