Nu har jag lite frågor här, eftersom konditionsträning är såpass glykogentömmande bör man alltså fylla på med ordentligt med kollisar, om jag fattat saken rätt. Till en början skall dem vara högglykemiska, exempelvis i form av en gainer. Skall dem under de 2-3 efterföljande timmarna också vara högglykemiska eller skall man trappa ner? Kan man t o m dricka 2 portioner gainer, långsamt, säg under en halvtimme och sedan dricka igen. 1 gram kolhydrat/kroppsvikt låter mycket för mig, men det kanske det inte är? Tips på BRA (eftersom jag fick så mycket spö för att jag åt chips i min tråd om massätning, vilket jag förövrigt inte var såå seriös med) livsmedel som man kan äta efter konditionsträning? Jag väger 85 kg och idag så sprang jag exempelvis 1,2 mil med jägarmarsch, dvs man löper om den längst fram i "ledet" vi springer på och sedan sprang jag 6 st 300 meters intervaller. Efter passet så drack jag alltså min gainer och ca en halvtimme efter att den var slut så åt jag en stor portion fullkornspasta och korv och sedan 4 mackor med ost några timmar senare igen. Är jag helt ute och cyklar då?
|