Citat:
Ursprungligen postat av MyungChul
vad är det för pyttemåltider efter träningen? 15,15,10.. dessutom så är det ingen höjdare att äta fett efter träningen då kroppen fortfarande lagrar fett som fett. udantaget är väl MCT, som är tillräckligt snabbt för att inte stoppa upp annan energi som ska fram
nötter innehåller väldigt bra fetter, det gör även oliver och de flesta feta naturliga saker. (fisk, nötter[undantag kokos], baljväxter, oliver) så oljor, då främst oliv,raps och fisk-olja är bra fetter medans grädde inte är så lyckat
|
Jag tänkte testa det här med "näringstajming" som jag läste ett inlägg om här på kolo. Och där står de: att under dom tre timmarna som följer efter träningen (före och efter tränings drink inräknad) så ska man få i sig 33% av sitt dagliga protein intag och 45% av sitt dagliga kolhydrats intag. Det blir alltså för mig ; 60 g prot, och ca 120 g kolhydrater. Men det går ju åt 90g kolhy, och 30g prot i drinkarna så det lämnar ju bara kvar en liten måltid. SOm dessutom skulle delas i två. Därav mini måltiderna. Men jag kanske skulle byta 15g fett mot 35 g kolh och prot. Då sjunker ju det dagliga fettintaget, men de kanske de är värt??
kan de funka med jordnötter då?