Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
Det låter som en tendinos/senskada ja, men kan också vara en partiell ruptur av bröstmuskeln. Ganska typiskt att det gör ont vid stretch och belastning men oftast blir bättre av cirkulation om "lagom" belastning. Går ofta bra, men det tar några veckor innan det är tillbaka på 100%.
|
Någon ruptur är det inte, då stretchning inte har gjort ont, förutom pytte lite ibland när jag bara utåtroterar överarmen i axelnivå, men försvinner snabbt, men stretchar jag mot en dörrtröskel så gör det inte ont. Sen så gjorde inte 12,5 kg djup hantelpress ont i början och jag kunde progressera upp till 17,5 kg över ca 5 veckor, men sedan två dagar tillbaka så är den surare än vad den var i början, och nu känns t.o.m. 10 kg.
Jag har haft en liten bristning i bröstet förut, och det kändes inte alls som detta. Det här känns vid senan, inte muskeln. Så den måste ha blovot reaktiv av det setet i bänken. Hade det varit tendinos så borde det väl ha krypit sig på över tid, och inte kommit så akut? Då borde jag väl även ha fått det i min vänstra om det rörde sig om en degeneration av senan?