Visa ett inlägg
Gammal 2025-07-26, 22:43   #10
Illustrerade mannen
Jag vill inte ha någon avatartext.

Illustrerade mannens avatar

Reg.datum: Feb 2008
Jag tror den största skillnaden är kortare pass (men inte mycket kortare) och därmed mer fokus. Vågar mer i zercherböj - skadade en disk för några år sedan och har varit rädd sedan dess. Zercherböj är inte lika belastande för korsryggen, åtminstone inte för mig. Dips ger mer overall för mig än bänkpress - känner att fler delar av kroppen är med. Vid marklyft jobbar jag med ca 80 kg lägre än för 4-5 år sedan - drog singlar på 225 vägandes 74 kg då. Nu gör jag 5x2-3 på 140-160 och är nöjd med det. I princip samma kroppsvikt.
Jag är heller inte lika strikt med att passen ska bli av - blir det inte av försöker jag bara acceptera det. Tidigare var jag mer petig - fick lite panik om ett pass blev uppskjutet.

Så troligen är det så att gubbkroppen mår bättre av att ta det lite lugnare och vara lite mer avslappnad. Aldrig grisa upp vikten utan lugnt och metodisk.
Illustrerade mannen är inte uppkopplad   Svara med citat