Citat:
Ursprungligen postat av Jompi
Ja verkligen värt när man ser att det händer något! Vikten är nu på 87,6 men känner att det snart är nya nivåer på g då jag legat lågt på kcal. Tycker jag har börjat tappa lite styrka, speciellt i bänken där jag inte alls är lika repsstark. Vad är era erfarenheter av det?
Lagt in lite kreatin igen för att hjälpa styrkan på traven. Men man får väl ta lite styrketapp efter snart 20kg nedgång och man ser att formen närmar sig.
|
Snyggt jobbat! 20kg skojar man inte bort, känns lätt nu va?
Kan bara prata om mina egna erfarenheter men liiite styrka får man nog räkna med att tappa. Jag uppskattar att jag tappat cirka 5-10% av 1RM i typ bänk, böj mark. I isolationsövningar i princip inget, uppenbarligen mycket starkare i pullups och dips. Massa flyttar Massa och tappar man 20% av sin kroppsvikt vore det ju märkligt om man inte skulle tappa någon styrka alls. Hoppas (och tror) att en del / allt kommer tillbaka ganska snabbt när man äter rejälare igen, tränar ju typ aldrig med fyllda glykogenlager heller. Var störd skillnad när jag laddade inför halvmaran tex.
Vägde in på 72.7 imorse så rent krasst är målet med deffen nådd, känns kul men samtidigt lite besviken. Trodde jag skulle vara mer rippad men uppenbarligen hade man mer fett och mindre muskelmassa än man trott. Kör på en vecka till iaf och uppdaterae med vikt, bilder och uppskattad fett % innan midsommar. Fyfan va det ska tryckas mat (och kanske en o annan öl) nästa helg.