Citat:
Ursprungligen postat av Naigala
För ett år sen anmälde jag mig till Göteborgsvarvet på fyllan, tyckte det var en bra idé! 90kg tung och efter 6v med körtelfeber insåg jag i februari att jag behövde ta tag i skiten. Igår sprang jag min första halvmara (gbg-varvet) och gled in på 1h.58min och klarade därmed målet sub 2. Sjukligt nöjd faktiskt, aldrig sprungit över 14km innan. Har faktiskt kommit igång såpass att jag tycker det är ROLIGT att springa nu, aldrig känt innan.
Hur kombinerar ni andra styrketräning och löpning? Styrketräningen är ju ändå prio 1 för mig men skulle gärna springa typ 2 pass i veckan. De senaste månaderna har benpassen på gymmet helt uteblivet då de ersatts av löpning. I vanliga fall kört PPL, typ 6 dagar i veckan. Tar gärna emot förslag / synpunkter.
|
Hej! Roligt, grattis!

Sprang med i helgen och håller med sprang med första gången i helgen och var riktigt roligt.
Hade jag tränat för att förbättra mig på samma sträcka på 2 pass per vecka så hade jag 1 pass med högre tempo typ 500-1000m intervaller och sedan ett längre distanspass.
Hur du kan kombinera det med styrketräning, det vet jag inte.