Pressade upp 162.5 kg med okej stopp i bänken i förrgår. Lågkoffein och med 11 bänkmaxningsdagar på raken. Ganska otoppat m.a.o
(en vilodag innan samt massa extra koffein hade jag nog haft bra försök på 165 kg med halvdant(!) stopp och säkert 167.5 kg TNG).
Dagen innan 162.5-stoppbänken tog jag 165 kg TNG (+5 kg PB).
Dingar med 162.5-bänken därmed 700 kg (i gymtotal då)!
Inte ändrat något med träningen för bygga upp till detta pers (160 --> 162.5 stoppbänk) mer än att jag har kört väldigt mycket drag/roddövningar. 30-35 veckoset av chins/kabelrodd/latsdrag/maskinrodd. Tidigare liknande perioder legat på ~10 veckoset drag/rodd.
En till intressant grej är jag märkt, är att min nedväg, excentriska (i bänkpressen) har blivit betydligt långsammare nu, än tidigare. Har kanske gjort att jag behållit tightheten i kroppen betydligt bättre och fått till bättre pressar från bröstet(?).
Kroppsvikt när böjde 252.5 kg var 121 kg.
Kroppsvikt när bänkade 162.5 kg var 122.5 kg.
Kroppsvikt när marklyfte 285 kg var 119 kg.
(Veckovikter.)
_____
Ska skära ned på träningen ett tag nu framöver. Försöka bli hel i kroppen - den är rekordtrasig:
Vänsterarmveck/bicepsfäste. Enda pressövningen jag kan göra är i princip vanlig bänkpress (tur nog). Militärpress och camberedbänk går ej för blir för snäv armvinkel som ger rätt stor smärta i armvecket.
Troligtvis en stor överansträngning från min monsterpressperiod med 36 styrketräningsdagar på raken med maxning i bänkpressen varje pass. 42 bänkvolym-veckoset (exklusive singlarna) och 12 veckoset MPB som högsta veckovolym bl.a.
Militärpressade (fram) igår för första ggn på nästan tre månader - känner obehag i armen men om kör lågfrekvens, lågvolym och lågintensitet tror jag armen kan läka ändå. Gjorde förresten 60x16 @8.5 vilket är T.PB. Kul kan persa MP:n när ej gjort den på tre månader.
Höger övre bröst kinkigt med. Kom helt plötsligt för tre½ veckor sedan (under min deloadvecka [kul]). Vet ej om akut skada eller överansträngning. Göra vissa flyes och armhävningar gör riktigt ont i övre högerbröstet. I bänkpressen känner jag konstigt nog inte obehag/smärta ett jävla skit.
Kände inget övre-bröst-obehag i militärpressen igår, vilket förvånade mig.
Högerljumske. Djupt in. Tror bristning i adductor magnus. Fått chilla med alla övningar där särar på benen (böj och sumomark). Ramlyft/trapbarmarklyft mycket istället. Fick upp 335 kg några pass in. PB var 301 kg innan började ramlyfta, så +34 kg PB i den. Film nedan.
Lowbar-pausböjde en femma på 180 kg igår - noll smärta i adductorn. Jag tror det är min sumomark som är riskabel, värst. Kommer pausa sumomark bra länge (redan gjort, ej sumomarkat på snart fyra veckor).
Någon smärre skitskada/känning i högerhandleden också. Känner dock inte av i pressövningar när har handledslindor på mig. Gör rätt ont i knäböjen dock, även med lindor på mig. Inte ett dugg orolig över denna skadan.
_____
Ska lägga mig på -1000 kcalunderskott (per dag) i obestämd tid. Till största del bara för få tillbaka aptiten, som varit riktigt kass över sommaren.
Sömn varit dålig efter jag började träna efter min deload (3½ veckor sen). Främst av de tunga bänkpressarna och ramlyften/trapbar. Sover helt sämst de dagar jag har maxat ramlyften/trapbar. Verkar vara extremt känslig för den, CNS-slitage-mässigt.