Visa ett inlägg
Gammal 2023-05-10, 08:28   #2238
frys
Registered User

fryss avatar

Reg.datum: Jul 2011
Citat:
Känns som jag hade presterat på topp i tunga marken (onsdag) men presterat skit i tunga böjen (fredagen) med den varianten. Blir lite ihoptryckt med de tunga passen, sen kommer lör-sön-mån-tis (fyra dagar) med ganska lite och "lätt" böj- och markträning.
Är tunga fredagsböjen highbarböj kan det funka för mig.
Har för mig RTS programmerar så de har sina tunga mark- och böjpass (i/under veckan) rätt tätt på varandra(?). Jag har aldrig vågat träna så. Vill hellre sprida ut tunga böj och mark så mycket det går.
Jag har ju fasta träningsdagar o måste vila visa dagar, tex så vaknar jag aldrig tidigt mer än 2 dagar på raken o lördagen är min gå ut o göra någon sak som inte är jobb/träningsrelaterat. Du kan säkert köra schemat rullande varannan dag så får du köra annat på dagarna mellan.
Citat:
Pressarna ska jag inte uttala mig om eftersom aldrig kört RSR för pressövningar, utan bara för böj och mark.
Tror när jag är färdig med nuvarande press-dup-volymblock (om 2½-3 veckor) att jag ska våga mig på en riktig psykad press-RSR-toppning. Daglig frekvens, vartannat pass tungt-lätt. Skulle vilja göra både det för MP och pausbänk, samtidigt, men får inte ihop det, hur.
Varje dag rsr i ett av lyften, så ifall du kör bänk volym/2or alternera o så kan man köra 2or i MP på 2or i bänkdagen. för ska du köra rsr i både samtidigt behöver du nog varannan dag frekvens? Där du kör volym o 2or varje dag fast i motsvarande lyft.

Citat:
Precis. Toppar du underkroppslyften (böj och/eller mark) har du (förhoppningsvis) att sätta personbästan att se fram emot. Står jag ut med mer tråkig överkroppsvolymträning.
Skulle deffat ner sig till <10% kroppsfett - kan man springa och flexa i speglarna samtidigt som tränar sin tråk-byggarträning?
lol xD, tkr också det är svårare o veta ifall man fått progression med volymträning? Jag tror inte att man ökar lika fort i 10or som i 2or tex?

Jag har snickrat lite på ett upplägg, hälften rsr, hälften base strenght från bromley.

Tänker att jag kör 4 veckor block. Där jag kör rsr 2 ggr i veckan. O sen dessutom öka volymen, genom att lägga till ett set(men inte öka vikt) i assistans.

v1
6x2
6x3
nu vet jag inte reps på assistans, men tex 3x6
-
v2
6x2
6x4
- 4x6
-
v3
6x2
6x5
- 5x6
-
v4
6x2
6x6
- här kanske man fimpar all assistans så man blir "minitoppad" inför den viktiga 6x6, här skulle man lika gärna kunna göra en top 6a.

sen ifall man väl blir stark nog, kan man lätt hoppa in i 5x5 efter 6x6 osv neråt. Fast där så börjar man med max volym, tex 5x10, för att sedan kapa ett set varje vecka 4x10, 3x10 osv tills 2x2 eller max veckan inte ha assistans alls.

Eftersom inget funkar är det lika bra att ja gör något galet som också är lite kul.

Många program är ju gjorda att köra hårt 3-4v, wendler osv. för att sedan backa 1v
frys är inte uppkopplad   Svara med citat