Citat:
Ursprungligen postat av 1x0
Hahaha! Du behöver inte känna du behöver svara på allt mitt svammel, om ens något. Gör mig inget. Svarar du inte tolkar jag det som du är nöjd med mitt svar (att jag svarade på alla dina frågor, funderingar). 
|
svarar på det jag kan, vissa saker space:ar jag ut på o glömmer bort lol
Citat:
Känns smart du har gjort allround-greppträning! Det borde jag med göra men har en tendens att fastna för en övning, snöa mig in, bli progressionsbesatt
|
något du borde testa är pinch, rätt rolig övning, sen är det lite broscience men känns som lite greppträning har gjort så jag bara känner mig mer stabil överlag, typ som en viktig del av kroppen jag inte använt så mkt innan.
Citat:
Jag provade lägga fatgrips på vårt chinsräcke, försökte hänga mig med en hand - helt chanslös att klara hänga mig ens 0.5 sek! Jag ska alltså lägga tummen över, hjälper det så pass mycket? Borde ha testat greppa rolling thunder så (tummen över, samma sida som fingrarna), tanken slog mig aldrig att prova.
|
ville bara påpeka att jag hängde med båda händerna, blev 3 set på 15, 10, 10s, tror fan det inte går med 1 hand heller, påminner om RT? finns väl så man kan hänga upp dom i chinsstång?
Citat:
Vet precis hur du menar tid att lägga på greppträningen. Vore nice att köra den hemma på vilodagarna.
|
har funderat på att göra ett litet minigym hemma, för greppträning, man behöver inte så mkt vikter till vissa övningar som pinch o typ wristroller, sen kan man göra 1 armshäng hemma eller utomhus,
Citat:
Ska se om jag orkar ta en bild. Skulle vilja veta vad diameter på räcket är, kan mäta om jag får tag på sådant diameter-verktyg. Kan filma ett häng med, kan dock inte se hur länge jag hänger på telefonen framför mig då. Får be om hjälp.
Vet inte om jag kanske har onormalt fuktiga, flottiga händer av mig; för magnesiumet hjälper verkligen mig otroligt mycket i hängen.
|
annars får du sätta en timer på typ 5s utöver den tid du ska hänga sen får du sätta upp mobilen att den filmar samtidigt xD, tkr jag har en del handsvett också, kör lite kalk även när jag bänkar på händerna
Citat:
Lycka till med hängen!
Glöm inte uppdatera din journal!
|
fick lite dålig moral efter jag fick min miniskada förra veckan men haft en bra träningsvecka denna gång så kanske kan skriva något litet om bara dom roliga lyften xD
och grattis till både PBs, kanske man själv gör en vända rsr snart, va tkr du om att gå in med ett mindre TM i programmet? Typ så man gör 2x2 på 90-95% istället på slutet? Ett lättare program överlag med lite mer fart i lyften kanske ger mig på maxningsdagen?