Visa ett inlägg
Gammal 2023-03-10, 22:37   #21805
1x0
Wall of text

1x0s avatar

Reg.datum: Dec 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Prsson Visa inlägg
Haha jäklar vilka måltider! Kul med bilder också, hur lång tid tar det och trycka i sig allt det där?
2-2½ timmar. Äter extremt långsamt. Hade nog kunnat trycka i mig allt på en timme. Aldrig provat äta så fort jag kan.
Citat:
Ursprungligen postat av te1on Visa inlägg
Har du någon tanke på vad du får dina kalorier ifrån?
Smaken är ju som baken men tycker att man kunde haft roligare måltider när man har det kaloriintaget att leka med.
Inget illa ment om din kost
Förstår hur du menar. Får tänka på detta är min varje-dag-kost och ingen specifik ätardag jag gått och längtat efter. Min kropp, aptit och hunger är van vid 4500-5000 kcal. Baseline för mig. Precis likadant som någon som äter 2500 kcal varje dag.
Hade jag haft en ätardag med 8000 kcal att spela med så hade jag garanterat lagt in andra livsmedel. Brukar inkludera vad jag vill äta på daglig basis i ganska stora mängder, bara det att jag är otroligt lat med matlagningen och rätt trött på att äta för tillfället. Tänker inte på mat ett dugg förrän vid ca 18:30 när det är dags att fixa mat. Tycker periodisk fasta funkar skitbra för mig på balans och bulk. På deff blir det att man (*jag) går hela dagen och längtar till kvällen till jag får äta.

Skulle ha hårddeffat i några veckor sen tagit en veckas diet-break, postat hela veckans kost här. Hade garanterat sett annorlunda ut (mindre "slösade" kalorier på tråkig äckelmat). Borde också ha storhandlat i början av veckan när började posta. Idag var det jäkligt tomt i kylskåpet men jag orkade inte dra och handla så tryckte i mig havregrynsgröt med glass för nästan 5000 kcal.

Fredag:

15:50:
25 g vassleproteinpulver
25 g ärtproteinpulver

19:30:
350 g havregryn
535 ml mellanmjölk
665 ml lättmjölk
35 g solrosfrö
35 g linfrö
25 g vaniljsocker (+sukralosströ)
390 g vaniljglass
85 g havrefras
80 g nötter (sötmandel, hasselnöt, valnöt)
55 g cornflakes
185 g vassleproteinpulver
150 ml rödbetsjuice
Äppelcidervinäger

4963 kcal: 337 g P, 519 g K, 163 g F. 80 g fibrer, 193 g socker
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat