Visa ett inlägg
Gammal 2021-11-17, 13:38   #2139
1x0
Wall of text

1x0s avatar

Reg.datum: Dec 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Tack! Ja, jag föredrar helt klart smalare grepp än brett. Tappar spänning med bredare grepp. Det förklarar dock min stickingpoint högre upp för går över mycket till triceps innan klart. Dock känns det okej just nu, tror jobba lite på att bredda för maxvikter är bra.

Prova!

Jag har alltid varit dålig på att reppa i allt jag gör, men 70x7 militärpress med max på 87.5 är ju ganska bra ändå.
Tappar spänning var? Hur menar du? I själva pressulaturen eller i bålen? Du menar det blir ostabilt för axlar och armar, själva pressen, för armbågarna kanske trackar mer utåt?

Känns mer "kompakt" med smalare grepp. Lite ostabilt och sladdrigt med bredare.
Tror dock jag får bättre bottentryck med bredare för känns som kan koppla på mer muskler. Gentemot mest jobba med framaxlar och triceps. Kanske klarar koppla på mer utsida axlar med bredare. Säkert mer övre bröst med, med bredare.

Haha, förresten - tror detta är första träningsklippet jag ser från dig, där du verkligen seglyft? Dina böj- och marklyftsklipp ser alltid ut som RPE7!
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Edit: lol googla. 70x7 ger 84kg som 1rm, jag är fortfarande dålig på att reppa
Yep, är så för mig med. När jag tog 90 kg klarade jag sex reps på ~72 kg (80% av 90 kg). När jag gör en tia på 70 kg är jag säker det finns tillräckligt med styrka för 92.5 kg.

Jag gör 18 reps på 66% av min bänkpress. I militärpressen gör jag 13 reps på 66%. Känns som intra-setvilan förvärrar otroligt, att den är boven. Vilar man där uppe blir man svag. Vilar man på bröstet får man ingen rekyl/bottenstuds/stretchreflex.
Bekvämare att hålla bänkpressvikten i toppen än militärpress.

Senast redigerad av 1x0 den 2021-11-17 klockan 13:44.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat