Visa ett inlägg
Gammal 2021-04-22, 19:11   #304
Ribban
Registered User

Ribbans avatar

Reg.datum: Sep 2014
Första fastedagen snart avklarad. Det har gått rätt så bra förutom att jag haft huvudvärk hela dagen, om det fortsätter så är det inget jag kommer orka genomlida varannan dag. Jag är inte en person som äter särskilt stora portioner när det är "nyttiga" tråkmåltider det gäller så 4 ägg och 400g blandgrönsaker mättade rätt så bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
För mig innebar det att jag kunde äta så mycket jag ville utan att bli jättefet. Måste dock säga att resultaten på gymmet i princip stod still och jag blev knappast rippad av det. Jag måste räkna kalorier om jag ska bli rippad, så enkelt är det. Totalt sett har jag gått upp i vikt och i princip inte gjort några framsteg styrkemässigt. Ökade på matintaget på det som tidigare var fastedagar till ca det dubbla för några veckor sen.

Jag kan tänka mig att det i mitt fall skulle vara effektivt att deffa ned mig till en låg vikt/fettprocent och sedan gå över till varannandagsfasta för att hålla mig deffad längre. Det får bli nästa projekt tror jag
Jag har också svårt att se att detta är något som skulle ta mig från tex 11% ner till 6% eller liknande. Däremot från typ 20% ner till 12% bör det ju fungera bättre då man startar som ett fetto och kroppen är rätt så nöjd. Jag kommer ge det 8 veckor och sen utvärdera om det är värt att köra längre. Är ju bara ute efter att bli mindre fet, inte rippad.