|
Borde jag sluta träna?
Jag tränar vanligen två gånger om dagen, styrketräning och lite kondition innan frukost, och konditionsträning på eftermiddagen.
Sen jag började studera min master har dock inte träningen rullat på som förr. Gymmets konditionsavdelning känns inte längre lika njutbar att åka till på eftermiddagen, då jag insett att jag hellre hade fortsatt sitta framför datorn och ta det lugnt med läsningen. Kanske hade jag hellre tagit en lugn promenad efter studierna än att åka till gymmets instängda lokaler och konditionsträna. Men jag har under hela mitt liv mått så otroligt bra av konditionsträningen - den har känts som en oerhörd tillgång. Vet inte varför jag börjat känna såhär. Jag känner mig tom och orkeslös, som jag inte upplevt tidigare. Kanske kan det vara mycket mental ansträning i skolan. Kanske har jag insett att jag borde göra annat på eftermiddagarna än att träna, eftersom jag ändå tränar på morgonen varje dag. Styrketräningen är den träning jag vill utvecklas i.
Ni som minskat på träningen, hur har ni upplevt det? En känsla av tomhet? Oklarhet med hur det känns att "bara" träna som alla andra gör?
|