Visa ett inlägg
Gammal 2019-10-17, 19:17   #6155
Hirvis
My warm-up>your 1RM

Reg.datum: Sep 2006
Tack för input. Alltså det är inte bra för någon med min personlighet att få intresse för klockor. Har en förmåga att både snöa in på och inte minst spendera kraftigt på saker jag blir intresserad av. Detta kan mycket väl dra iväg för nu inser jag att jag börjar kolla på allt dyrare och dyrare klockor. Fast en sak har jag lite svårt att förstå. Det verkar finnas en hel del personer, eller åtminstone är det inte helt ovanligt, som köper väldigt dyra klockor och av rädsla(?) för att klockan ska få märken inte använder den utan bara har den i tryggt förvar i ett bankfack eller liknande. Alltså jag kan ju förstå om det skulle vara guldtackor eller oslipade diamanter eller whatever, men en klocka? Alltså enstaka individer finns det ju alltid som kan tänkas ha värdefulla saker inlåsta av övertygelse att värdet kommer att öka avsevärt, men jag har stött på detta fenomen ett antal tillfällen redan nu och då är jag ju inte ens insatt i klockvärlden. När jag ägde min Breitling så använde jag den regelbundet. Visst, inte på gymmet eller i skogen, men jävlar i mig alltid när jag gick ut på restaurang eller vid sociala sammanhang. Då var det förvisso ingen superdyr klocka, men ändå.
Hirvis är inte uppkopplad   Svara med citat