Ämne: low carb
Visa ett inlägg
Gammal 2019-07-13, 11:46   #13
Prost
Registered User

Prosts avatar

Reg.datum: Jan 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Sverker Visa inlägg
Jag tror att jag skrev något om diabetes typ 2. Lite dumt att skicka blodsockret i taket efter träningen. Före träningen kan det säkert utnyttjas som en exogen kolhydrat och förbrännas under träningen. Fett brinner i kolhydraternas låga är inget nytt.

Fast mängden muskelglykogen hos en normalperson är 5 gram / kg muskel. En högpresterande idrottare säkert 10 gram / kg muskel. Jag är tveksam ifall något hamnar i musklerna och kan göra nytta till till nästa träningspass.
Jo, du skrev "Det som så gulligt kallas att "gå ur ketiosen" är helt enkelt en typ av diabetes typ 2." Mitt blodsocker har verkligen i "skickats upp i taket" av detta, jag har en blodsockermätare hemma p g a allmän träningsnörderi.

"Fast mängden muskelglykogen hos en normalperson är 5 gram / kg muskel. En högpresterande idrottare säkert 10 gram / kg muskel. Jag är tveksam ifall något hamnar i musklerna och kan göra nytta till till nästa träningspass."

Det är ok att vara tveksam, jag är dock inte det minsta tveksam alls då jag själv provat och märkt skillnaden. Kroppen blir dessutom mer effektiv med glykogeninlagringen när man vant sig. Det som jag finner lite förvånade är att varför har du en sådan stenhård övertygelse om att detta är helt värdelöst på alla sätt och inget fungerar. :-) Några intressanta personer följa kan vara löparen Zach Bitter och "bodybuildern" Luis Villasenor.
Prost är inte uppkopplad   Svara med citat