Visa ett inlägg
Gammal 2019-05-28, 20:33   #1553
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning

Diomedea exulanss avatar

Reg.datum: Dec 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Var ett tag sen, minns att du fick en ångest-attack i skolan och att du skulle prata med kurator.

Ojojoj! Det låter väldigt spännande. Ser fram emot att höra mer om det när du vågar jinxa det. Kolo-medlemmar brukar ju vara bra på att ge tips och stöttning också om du ska flytta.
Ahaa, det ja! Det var ångest som jag fick när jag presenterade under ett seminarium - vilket var väldigt läskigt då jag aldrig fått det förut. Jag gick till kurator, han gav mig handfasta tips (viktigast: Öva ordentligt inför presentationen). Den ångesten är inte 100 % borta sedan dess, men har blivit bättre och bättre!

Faktum är att jag gjorde en lång presentation idag på 20 minuter nästan 100 % utan ångest. Delvis berodde det på hyfsad förberedelse. Men det berodde även på en insikt jag fick mitt under presentationen: Jag tar livet på för stort allvar. Så jag skiftade mitt mind-set lite till att ta livet på lite mindre allvar... Det hjälpte faktiskt omedelbart!

Har även börjat meditera ett par gånger om dagen. Är inte helt 100 på att jag gör det rätt, men tycker faktiskt det verkar gå bättre än tidigare gånger. Får ibland, 10-30 minuter in, en känsla som påminner lite om att bli full eller nåt. Ska köra vidare och se hur det går.

Min bantning just nu!
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat