Citat:
Ursprungligen postat av Musique
Jag slog ihop allt jag åt i ett kostregistreringsprogram. Hamnade på ungefär 2300 kcal. Då har jag dock inte räknat med kaffemjölken, som är lättmjölk, men var noga med att få med varenda liten bit gul lök i pytten och och morötter / övriga snack under dagen. En felmarginal på 10% är det säkert dock.
Det låter lite, utifrån vad andra äter. Men kan inte hjälpa att tycka att jag äter väldigt mycket mat. Äter jag för nyttigt?
Jag tänker i viss utsträckning att jag inte gör av med så mycket energi, eftersom jag ju inte särskilt aktiv förutom träningen.
|
Som Xtreme var inne på så har det inte nödvändigtvis med nyttighet att göra. Kanske dumt formulerat av mig tidigare. Du äter helt enkelt många saker som inte är speciellt energirika sett till mängden.
Byt ut potatisen mot pasta.
Bre på ett tjockt lager smör på mackan.
Ät en extra macka med ett tjockt lager smör.
Lägg till 100 g av valfri nöt till din kost.
Byt ut kvarg och keso mot hummus eller något annat gjort på olivolja.
Det bästa du kan göra är att räkna kalorier och hitta mer energirika livsmedel. Vill du äta nyttigt är det så klart fullt möjligt ändå. Däremot kommer man aldrig ifrån faktum att grönsaker kan mätta väldigt mycket och innehåller väldigt lite kalorier.