|
Äter jag verkligen för lite?
Mer erfarna inom styrketräning än jag har sagt att jag äter för lite, trots att jag aldrig går hungrig eller direkt orkeslös. Träningsresultaten har dock varit frånvarande ett par månader och jag börjar fundera på om kosten är flaskhalsen. Vill bygga lite massa på min muskelbefriade kropp. Har blivit lite för smal på det senaste.
Jag brukar inleda mina träningspass med 40-50 minuter cykel, som enligt min pulsklocka förbränner ca 5-600 kalorier. Är en gammal cyklist så det är meditation för mig att trampa lite varje dag. Efter det styrketränar jag ett halvkroppspass i ungefär 45-60 minuter. Trampar på cykeln varje dag men styrketränar bara varannan. Jag väger kring 77 kilo och är 190 cm lång. Har ett stillasittande jobb, som jag cykelpendlar till 20 minuter enkel resa.
Såhär brukar min dag se ut kostmässigt.
Lunch
Pytt i panna på 4-5 potatisar, ett par deciliter kokta bönor, säkert 200 gram brysselkål eller andra grönsaker och två deciliter kvarg eller keso. Det är en stor portion.
Mellanmål
En rågkus med ett kokt ägg och skivat kycklingpålägg. Äter två deciliter kvarg eller keso och böngroddar på mackan också. Någon morot eller frukt.
Träning
Middag
Gröt kokt på 2,5-3 dl havregryn, en proteinshake och en rågkus. Äter en stor skål blandade grönsaker, typ blomkål, sallad etc, till gröten Någon morot eller frukt här med. Här ser jag verkligen till att äta mig mätt.
Dricker kaffe med mjölk och vatten under dagen.
Jag är verkligen mätt efter mina måltider. Brukar inte räkna kalorier utan försöker äta bra mat efter mättnad. Frukost är jag aldrig hungrig till, utan har ett lätt illamående på morgonen. Äter inte smör eller så på mina mackor. Kanske är lite för fettsnål kost?
Hör gärna lite tankar om hur min dag ser ut. Det är skrämmande lite variation i min kost. Äter fet fisk på helgerna ibland, men inga större skillnader egentligen. D-vitamin och omega-3 petar jag i mig dagligen.
Senast redigerad av Musique den 2019-05-09 klockan 20:06.
|