Visa ett inlägg
Gammal 2019-03-19, 13:52   #7
geoff
Registered User

Reg.datum: Dec 2018
Citat:
Ursprungligen postat av Stan Carley Visa inlägg
Tack för input Har tidigare följt lite olika program som alla byggt på att köra 5-6 set och 1-3 reps runt 80-95% av 1RM.

När jag tränade på det viset blev jag starkare i mina maxlyft men kroppen blev inte större utan upplevdes som mindre (magrare).
Det jag gör nu är att försöka träna för att aktivera fler % av musklerna och hoppas att det ska göra att jag blir bredare och klarar av att även lagra mer fett i kroppen på köpet

Det är ett experiment för att ta reda på varför min kropp och mitt psyke beter sig så annorlunda mot alla andra människors. Och vad jag kan göra för att det ska bli ändring på det jag tycker är "fel".
Jag sa väl inget om att du måste köra låga repsantal.. nej behåll fokus på att köra ca 8-12 reps om ditt mål är ökad muskelvolym. Jag ville bara få fram att det är viktigt att lyckas öka den vikt du klarar av det repsantalet på, så att du inte bara ökar totalvolymen mha fler antal set per pass eller fler antal pass per vecka.

Sedan: du kommer inte att "klara av att lagra mer fett på kroppen" när du lägger på dig muskler.. snarare tvärtom skulle jag tro. Och jag förstår fortfarande inte varför man skulle vilja det.. men det är nog, som du själv är inne på, ditt psyke som spökar där.
geoff är inte uppkopplad   Svara med citat