Visa ett inlägg
Gammal 2019-02-28, 10:40   #44
BelowAverage
Kärvt maskulin

BelowAverages avatar

Reg.datum: Nov 2011
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Fast det är ju precis det som är problemet - alla tillsynes klipska människor som är så totalt likgiltiga för... typ allt jag tycker är intressant

Jag minns så väl när jag började gymnasiet, i en skola där det i princip krävdes MVG i alla ämnen för att komma in. "Gött" tänkte jag som grymt uttråkad, nördig och lite töntig 16-åring som var intresserad av att diskutera politik, filosofi och Lord of the Rings hellre än att dricka sig full på fulöl, "nu kommer jag hamna med likasinnade!" Tji fick jag, det visade sig att skolan främst bestod av betygsinflations-brats som inte var ett dugg mer intresserade av något substantiellt än förortskidsen jag hade som klasskamrater i högstadiet. Skillnaden var väl typ att folket i min gymnasieskola snortade koks på Stureplan för pappas pengar istället för öl de tiggt av de lokala alkisara, men that's it.

Så att hitta någon som är intresserad och på riktigt vill förkovra sig i något öht tycker jag är skitsvårt, och har alltid tyckt.
Jag håller med om att det inte är lätt att hitta folk med liknande intressen. Hängde mest upp mig på trådstarten och fokuset på intelligens, om det är det viktiga så gör som någon skrev och häng på MENSA. Blir väl mest att märka ord, och min poäng om jag nu hade någon är väl just att det är lättare att hitta någon med liknande begåvning än med liknande intressen. Iaf min erfarenhet som icke-geni.

Om ens intresse är aktier bör man i så fall engagera sig socialt kring aktier. Är intresset aktier och botanik tror jag man röner bättre lycka genom att engagera sig inom både aktier och botanik snarare än att hoppas slumpmässigt stöta på någon som delar flera av ens intressen. De enda lösningarna jag ser är att ha flera vänner för olika saker, eller att ha en hel del tur.
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat