Citat:
Ursprungligen postat av Succes
Ödmjuk trådtitel...
På kritan: på jobbet och bland mina vänner så upplever jag mig oftast vara den smartaste, mest drivna eller den som vill mest, den som gör mest.
När man sedan flera år försöker ha konstant utveckling i utbildning, karriär, aktiesparande, träning, relationer osv så blir det rätt tradigt att resonera om vilka mina kamrater har legat med, vilken grogg som biter bäst, vem som renoverat snyggast badrum, köpt ballast bil. Jag vill känna mig inspirerad och ha någon att bolla med.
Jag undrar hur jag ska söka mig till mer likasinnade människor.
tl;dr: vill omge mig med fler människor som har driv, var hittar jag dessa profiler?
|
På olika konferenser för entreprenörer, olika dyra(!) seminarier runtom i Europa eftersom bara de som har haft råd att investera i dessa tog sig dit och förutsatt att kursen har ett annat namn än "how to get rich quick" så bör du hitta folk som oxå tänker långsiktigt med sin personliga utveckling.
I Sverige är det svårt att hitta människor som vill självutvecklas. Det är nämligen fult att försöka vara mer än "lagom" så att säga så många vågar inte komma längre i livet än att skaffa ett välbetalt jobb, en fin lya, en dyr bil, och sedan i bästa fall någon partner som de skaffar barn och husdjur med.
Bara faktumet att folk verkar har svårt att prata om hur mkt de tjänar säger ju en hel del om hur man ser på "framgångsrika" människor här i Sverige...
Btw så tkr jag antalet och kvalitén på damer man fäller är mer intressant än hur mkt pengar man kmr ha på sitt bankkonto om 10-20 år!

men det är bara jag det, hähä