6/2-19
Skidor Skate
Kärvt Kärvare
Kärvast
Idag måste ha varit något form av rekord i trögt skidföre. Det har såklart varit rejält kallt, under -20°C ett flertal tillfällen och stadigt under -15. Det har kommit ganska mycket snö också. Sån riktig torr knarrsnö!
Där 10 km slingan svänger av är det dessutom märkbart mjukare i spåret, antingen har pistmaskinen helt enkelt packat mindre där eller så beror det på att färre åker det spåret och det blir sämre packat därför. För när man kommer ut på 5:an igen är det hårdare.
Sen förstår jag ju att sån kall luftig snö är svår att packa samman även med en pistmaskin.
Har ingen kondis att ligga på när det är sånt här före, för jag klarar inte att återhämta mig någonstans förutom i de allra brantaste nedförsbackarna. Men jag ser positivt på det för desto härligare blir det sen när föret blir snabbare.
Stod på skallen i en av backarna idag, haha. När jag skulle trampa efter så fastnade högra skidtoppen i snökarmen och jag liksom vreds runt min vänstra axel och gjorde en kullerbytta. Lyckades hålla ordning på skidor och stavar i allt detta som tur var. Men hastigheten låg nog på 20 knyck i alla fall då det var i slutet av den snabbaste backen.
https://www.instagram.com/p/Bti56D2o...d=jfq4rlt21stg